Er det noen som bruker GTD-systemet?

En tråd i 'Produkter og verktøy' startet av MortenHake, 25 Okt 2011.

1. MortenHake

MortenHake Medlem

Med GTD mener jeg systemet til Getting Things Done av David Allen.

Det er et produktivitets-system som tydeligvis skal fungere veldig bra. Jeg har lest boken, og når skal jeg sette meg ned å jobbe med det, og få alt i "inbox", men jeg har noen utfordringer, så derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring med det?

2. adeneo

adeneo Medlem

Nei, men har livslang erfaring med DIT systemet, hvis det kunne være av interesse (Do It Tomorrow).

3. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Jeg har meget god erfaring med mitt eget system som heter "Det som er gjort er gjort".

4. Christian

Christian Medlem

Jeg bruker (en egentilpasset) variant av GTD-metodikken. Forresten, GTD handler om å få ting UT av "inboxen" :)

5. zapotek

zapotek Medlem

Ingenting slår ST-systemet. Forkortelse for "START TVERT", den eneste virkelige metoden for å få ting gjort.

6. picxx Well-Known Member

Trenger man i utgangspunktet et system for å aktivere seg selv er det vel likevel bortkastet å starte med det.

7. rune69

rune69 Gjerrigknarken sjøl Forumleder

Tror nok helst MortenHake poster slikt jalla for å komme over grensen for å kunne lage seg signatur der han kan reklamere for sine greier - som vel passer glimrende med tre bokstaver - MLM?

8. hansson

hansson Langveisfarende

Synes ikke dette er så jalla. GTD-appene på markedet har millioner av brukere, GTD-bøker selger millioner av eksemplarer, millioner av mennesker bruker metodikken i jobb og privatliv. Og det er et utrolig effektivt system. Selv bruker jeg appen www.nirvanahq.com som er perfekt for å samle inn og prioritere oppgaver. Hadde ikke hatt på langt nær like god oversikt uten denne tjenesten. Ser ut som en nettversjon av Things for Mac, for de som kjenner til dette.

9. TorsteinO

TorsteinO Art Director & grunder

Getting things done handler jo i bunn og grunn om å sette opp ganske pirkete nøyaktige lister med alt man skal gjøre, og deretter følge dem slavisk. Jeg er ikke kjempeflink til å bruke det, men det funker veldig bra.

10. hansson

hansson Langveisfarende

Blir det for pirkete og slavisk funker det kanskje litt mot sin hensikt. Men som utgangspunkt for å lage en egen variant man trives med, er GTD bra.

11. TorsteinO

TorsteinO Art Director & grunder

tja, jeg har egentlig inntrykk av at det funker bedre jo mer nøye man er

12. hansson

hansson Langveisfarende

Er sikkert bare meg som er for udisiplinert til å følge opplegget helt slavisk...

13. MortenHake

MortenHake Medlem

hehe, ja jeg vet, men jeg er helt i startfasen, så jeg er aller først nødt til å tømme hode, skuffer, arkiver og skrivebordet med alt av løse tråder, så jeg slipper å gå rundt å tenke på dem. Hittil har det tatt 3-4 timer og jeg har 350 (!) løse tråder. Så utrolig digg å få de samlet et sted først og fremst! :) Neste greie nå er å få det ut av inboxen og inn i forskjellige "buckets".

Jeg trenger ikke et system for å aktivisere meg. Jeg trenger et system for å holde oversikt over hvilke oppgaver som skal gjøre når.

Du vet åpenbart ikke hva du snakker om. For det første er jeg ikke her inne for å promotere meg selv, jeg er her for å lære (duh!), og for det andre, jeg er ikke med i noe MLM (ikke noe kvasi-MLM eller NOE i den dur), jeg har aldri vært det, og jeg har aldri tenkt til å være det. Jeg driver Hake Johannessen AS. Hvor får du slike rare forestillinger fra?

Kult. Selv bruker jeg Doit.im - Do it Anywhere, Anytime! A GTD® software. (nettbasert løsning) og appen som hører til, begge gratis. Det er fordi jeg ikek har mac, jeg har PC og iPhone :)

14. MariusB

MariusB Skaper & Idémaker

Veldig interessant! Ser ut som noe jeg må ta i bruk også. :)

15. typisk Utvikler

Del denne siden