Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det noen som har handlet fra Light in the box?

Steve Cash

Medlem
Jeg googlet etter fjernkontroll til Canon EOS fotoapparat. Jeg fant en trådløs og en med kabel, priseksempler i kjente (norske) nettbutikker er 250 kroner for den førstnevnte og 200 for den sistnevnte, men det varierer. Men så informeerte Google meg om lightinthebox.com.

Jeg kjøpte begge, 12 kroner for trådløs og 44 kroner for kablet. Så kom det en vareforsikring på 4 kroner i tillegg og en forsikring på 3 kroner mot å bli rammet av toll og moms (!). Selgeren vil refundere utlegget mitt hvis jeg får det, dette tok jeg bare for moro skyld, prisen er jo under den norske grensen. Til slutt kunne jeg velge mellom transport uten sporing til 18 kroner og med til 37 kroner, jeg kostet på meg sporing. Med andre ord en hundrelapp for hele handelen.

Er dette mulig, eller har jeg blitt lurt? Vel, svaret får jeg om noen dager. Jeg googlet litt om denne forretningen, og fant alt fra lovprisninger til ren fordømmelse. Noen brukere på diverse kvinnesider hadde kjøpt bryllupsutstyr og dameklær og var veldig godt fornøyd. Andre steder leste jeg om mistanke om kreditkortsvindel og at de kjøper varer fra Ebay og selger dem med påslag, det kan i så fall ikke være store påslaget i mitt tilfelle. Jeg søkte også på Webforumet uten å finne annet at de nevnes i et par poster. Forresten fant jeg nå også en webside som heter miniinthebox.com, helt lik bortsett fra fargene.

Det skal bli spennende å se hva jeg får, kan det være brukte varer? Uansett, jeg betalte en hundrelapp med PayPal, hvor galt kan det gå?

Etter denne lange lange innledningen med bakgrunnsopplysninger lurer jeg selvfølgelig på om noen har erfaring med dette handelsstedet.

(Jeg la denne tråden på Generell snakk, ettersom dette er et forbrukerkjøp og ikke til drift av netbutikk.)
 

Steve Cash

Medlem
Det var jo mildt sagt blandede tilbakemeldinger. Mange misfornøyde med svært sterke meninger og formuleringer, en og annen fornøyd innimellom. Det går bl.a. på lang leveringstid og mange reklamemailer derfra i ettertid, omtrent det samme som jeg fant da jeg sjekket i går kveld. Leveringstiden er ikke viktig i dette tilfellet, og mail skal jeg klare å håndtere.

Hvordan vet jeg at det er reelle kjøpere som har skrevet dette? Det vet jeg selvfølgelig ikke, jeg ser også at Light in the box har anmeldt en for falsk omtale. De positive kan jo stå i ledtog med selgeren og de negative kan ha all slags motiver for alt jeg vet. Derfor er jeg mer interessert i erfaringer fra brukere på dette forumet enn på sider jeg ikke er så godt kjent med.
 

barentshavet

Active Member
Det var jo mildt sagt blandede tilbakemeldinger. Mange misfornøyde med svært sterke meninger og formuleringer, en og annen fornøyd innimellom. Det går bl.a. på lang leveringstid og mange reklamemailer derfra i ettertid, omtrent det samme som jeg fant da jeg sjekket i går kveld. Leveringstiden er ikke viktig i dette tilfellet, og mail skal jeg klare å håndtere.

Hvordan vet jeg at det er reelle kjøpere som har skrevet dette? Det vet jeg selvfølgelig ikke, jeg ser også at Light in the box har anmeldt en for falsk omtale. De positive kan jo stå i ledtog med selgeren og de negative kan ha all slags motiver for alt jeg vet. Derfor er jeg mer interessert i erfaringer fra brukere på dette forumet enn på sider jeg ikke er så godt kjent med.

Det kan man ikke alltid vite, men mange av nettbutikkene har et API som sjekker ordrenummer med kundebasen slik at det faktisk er reelle kunder som skriver disse vurderingene. Derfor kan Trustpilot være greit å sjekke uansett.
 

Steve Cash

Medlem
I dag kom varene, to fjernkontroller til Canon EOS. En infrarød og en med ledning, begge virker og alt er bare glede. Kanskje litt lang leveringstid, men i mitt tilfelle spiller det ingen rolle. Jeg har (selvfølgelig) fått noen reklamemail siden jeg registrerte meg, men ikke fler enn jeg får fra en hvilken som helt nettbutikk jeg har handlet fra. Jeg har ingen problemer med å anbefale Light in the box, i alle fall når det gjelder små privatkjøp der leveringstid ikke er avgjørende.
 
Topp