Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det vanlig og tjene så latterlig lite de første dagene

xtor

Medlem
Har hatt adsense i 2 dager nå og ser at i går hadde jeg 13 klikk og svimlende USD 0.43. Er det vanlig?
 

xtor

Medlem
Har ikke valgt noen nisje, hvordan gjør en det? legger til valgte ord? Det eneste jeg har gjort er "vis annonser", så vises alt slags skit hehe..
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Det viktigeste er vell hvor mangen besøkende du har på siden din.
Altså, hvor mange impressions i forhold til klikk.

Og det blir uansett feil å måle penger på 2 dager, prøv å mål etter 1 mnd og se hvordan det går da. Adsense er heller ikke den reklamen du tjener mest på.
 

xtor

Medlem
Det viktigeste er vell hvor mangen besøkende du har på siden din.
Altså, hvor mange impressions i forhold til klikk.

Og det blir uansett feil å måle penger på 2 dager, prøv å mål etter 1 mnd og se hvordan det går da. Adsense er heller ikke den reklamen du tjener mest på.

Spiller antall impressions inn på utbetalingen? Vi snakker om bred skyskraper bildeannonse her og adsense har til nå betalt mellom 0.01-0,08 pr klikk.

Har til nå hatt ca 2800 visninger og 22 klikk og tjent 0.71 USD på bildeannonse.
 

xtor

Medlem
0.01-0,08 pr klikk er vanlig ine visse nisjer. F.eks. musikk, myspace-relatert, spillrelatert og noe annen underholdning.

Okey takker, det forklarer kanskje noe. Har krysset "ja" for at alternative annonser hvis adsense ikke klarer å lever til innhold, og det dukker opp ringetoner og annet for det meste.

Kan igrunnen vise hva som helst, hvorfor peser adsense på med bare de billigste annonsene da? Vil det forandre seg automatisk eller må jeg gjøre noe for å få gang på det sånn at jeg kan få f.eks bedre betalte alternative annonser?
 

timtim

Gründer
Spiller antall impressions inn på utbetalingen? Vi snakker om bred skyskraper bildeannonse her og adsense har til nå betalt mellom 0.01-0,08 pr klikk.

Har til nå hatt ca 2800 visninger og 22 klikk og tjent 0.71 USD på bildeannonse.

Impressions har ingen betydning på hva du får for hvert klikk.

Du må forklare hvordan du har klart å få 2800 visninger med en helt ny webside på så få dager. Dette er veldig bra jobbet. Her må du ha gjort mye riktig.
Gi oss en link da vel?
 

picxx

Well-Known Member
Du må forklare hvordan du har klart å få 2800 visninger med en helt ny webside på så få dager. Dette er veldig bra jobbet. Her må du ha gjort mye riktig.

Om du twingler noen saker hos dagbladet, legger det inn hos kudos, reporter og bloggrevyen får du fort slike tall, og ettersom CTR på siden hans er utrolig lav regner jeg med det er slike metoder som er brukt.

-----

Når det gjelder 'alternative annonser' hos adsense er dette 'public service ads', og medmindre jeg er helt ute å kjører er dette annonser du ikke får betalt for.
 

xtor

Medlem
Om du twingler noen saker hos dagbladet, legger det inn hos kudos, reporter og bloggrevyen får du fort slike tall, og ettersom CTR på siden hans er utrolig lav regner jeg med det er slike metoder som er brukt.

-----

Når det gjelder 'alternative annonser' hos adsense er dette 'public service ads', og medmindre jeg er helt ute å kjører er dette annonser du ikke får betalt for.

Sant det, bare å utnytte de mulighetene som er.

Angående 'public service ads' så betaler de simpelt enda det er helt ordinære annonser. Prøvde først med lev kun til innhold, men etter 1 dag var det forsatt 0 klikk. Tror nok de innholds annonsene har gått igjen for mange ganger.
 

picxx

Well-Known Member
Angående 'public service ads' så betaler de simpelt enda det er helt ordinære annonser. Prøvde først med lev kun til innhold, men etter 1 dag var det forsatt 0 klikk. Tror nok de innholds annonsene har gått igjen for mange ganger.

Innholdsannonser og 'public service ad' er ikke det samme. Public service ad er annonser som blir vist om adsense ikke greier å finne relevante annonser til din side, og disse annonsene får man ikke betalt for om det blir klikket på dem. Man kan alternativt velge å vise en farge istedet for 'public service ads'.
 

xtor

Medlem
Innholdsannonser og 'public service ad' er ikke det samme. Public service ad er annonser som blir vist om adsense ikke greier å finne relevante annonser til din side, og disse annonsene får man ikke betalt for om det blir klikket på dem. Man kan alternativt velge å vise en farge istedet for 'public service ads'.

70 % av annonsene på siden min går jeg ut ifra er public service ads siden det jeg skriver om ikke har noe med verken senger, ringelyder, høytalere eller fjernstyrte biler å gjøre, men det kommer nå noen simple 0.0x usd inn for det om. Bruker jeg tekst annonser får jeg bare relevante annonser, men som sagt så går de igjen over alt og ingen gidder å klikke på dem.

Jeg har til nå registrert 5200 visninger og 41 klikk og har tjent 1.82 usd. Nå er det ikke lenge til jeg kan kjøpe Ferrari for penga gitt :) .

Hvordan klarer andre her på forumet å tjene 4-5 usd hver dag på adsense? Skriver de om noe som ingen andre skriver om eller? Hvor mange visninger har de pr dag??

Jeg skal snart skrive noen korte reportasjer som jeg vet kan klare 10 000 visninger og en god del antall klikk pr reportasje over 1 mnd tid. Det frister ikke noe særlig å bruke adsense hvis det finnes lignende alternativ som betaler bedre.

Hvilke andre alternativ til adsense finnens det som betaler greit og som jeg kan bruke på en side med besøkende fra hele verden?
 
Topp