Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det verdt å bruke tid på å legge til tags?

Hakasu

Medlem
Leste nettopp på om Wordpress-tags på WF-Bloggen, og vurderer nå om jeg skal ta meg tid til å legge til tags på over 400 forskjellige artikler. Jeg lurer rett og slett på om dette er en god investering av tiden min?

På en av nettsidene har jeg allerede skrevet inn keywords i All In One Seo Pack, så burde jeg bare kopiere disse over i tags, eller fungerer disse på en annen måte?
 

Ludus

Medlem
Tags for innleggene er ikke en seo strategi, men bare en verktøy for å søke andre artikkler.

Keywords i meta tag fungerer ikke for Google, men bare for Yahoo.
 

picxx

Well-Known Member
Tags for innleggene er ikke en seo strategi, men bare en verktøy for å søke andre artikkler.

Keywords i meta tag fungerer ikke for Google, men bare for Yahoo.

Yahoo sluttet å legge vekt på meta keywords i 2009.
 

Ludus

Medlem
Yahoo sluttet å legge vekt på meta keywords i 2009.

Jeg leste det her: Perfecting Keyword Targeting & On-Page Optimization for SEO | SEOmoz

en 2009 artikkel...

Meta Keywords - Yahoo! is unique among the search engines in recording and utilizing the meta keyword tag for discovery, though not technically for rankings. However, with Microsoft's Bing set to take over Yahoo! Search, the last remaining reason to employ the tag is now gone. That, combined with the danger of using keywords there for competitive research means that at SEOmoz, we never recommend employing the tag.

Her: The Meta Keywords Tag Lives At Bing & Why Only Spammers Should Use It de sier at Bing bruker det.

Jeg bruker ikke lenger meta tag keyword siden noe år.
 

Ludus

Medlem
Du skal ikke sette inn tags på måfå. Jeg foretrekker å bruke dem bare hvis det er nødvending.
 

picxx

Well-Known Member
Du skal ikke sette inn tags på måfå. Jeg foretrekker å bruke dem bare hvis det er nødvending.

Enig med du ludus.
"Tags" er ikke annet enn linker med ankertekst.
Hvor ofte hører du ikke at ankerteksten bør være relevant med siden det linkes til?
Å slenge ut tagger mer eller mindre på måfå tror jeg har veldig lite for seg, både fra et SEO messig synspunkt men også fra et brukervennlig perspektiv.
 

Hakasu

Medlem
Takk for svar! Jeg føler meg ikke helt klok ennå, da dette står på WF-bloggen: "Poster med samme tags blir vist på samme side, bra for brukere og bra for søkemotoroptimalisering". Stemmer dette fortsatt, eller er dette utdatert? Er ute etter om det funger for Google, for Yahoo og Bing får jeg likevel minimalt med besøk fra. Innlegget på WF-bloggen er forøvring fra 2009.
 

picxx

Well-Known Member
Tags er en kategorisering ved hjelp av nøkkelord, ikke faste kategorier, så det som står i bloggen stemmer 100%.
 

Demilio

Medlem
Om du tenker seo er det lite vits, men tags/merkelapper er et godt og kjent verktøy for lesere. Så om du har godt med besøk i bloggen din vil vil det være en meget god ekstra navigasjon for dine lesere og dermed også bidra til å holde leseren lengre inne i bloggen din
 

picxx

Well-Known Member
Om du tenker seo er det lite vits

Blir ikke dofollow tags vektlagt av søkemotorer?
Teoretisk vil vel tags være bedre seo enn kategorier, ved riktig bruk (tatt i betraktning at de blir vektlagt....noe du sikkert vet mer om på bakgrunn av din påstand over).
 

Demilio

Medlem
Ja, helt enig. Du har et godt poeng der picxx. Jeg Har slev sett tag-sider i google så det er helt klart bra, men i fht meta-kodeord funker det dårlig
 

picxx

Well-Known Member
men i fht meta-kodeord funker det dårlig

Tags er jo on-site, på samme måte som en hvilken som helst ankertekt og annet on-site innhold, så noe meta greier blir nok vanskelig å få til ja.
 
Topp