Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er dette lurt?

Kjøpte et domene for to uker siden og snekret sammen ei enkel nettside der jeg prøver å være ærlig når jeg beskriver noen enkle muligheter for å begynne å tjene penger på nettsider m.m. (Dere på webforum har lite å hente der ettersom dere vet mye mer om dette enn meg). Tipsen Gjerrigknark om nettstedet, og jeg har fått mye trafikk derfra (har allerede tjent inn over en fjerdedel av utgiftene). Målet med at jeg har brukt litt tid på dette (altså å forfatte innholdet) er bare å formidle noen erfaringer og meninger, og samtidig se om dette også bærer seg økonomisk (Altså en erstatning for TV-titting).
Så til spørsmålet: I går la jeg ut ei slags dagbok der jeg forteller om arbeidet med nettstedet (hva jeg gjør, hvordan jeg tenker og hva som skjer). Link til dagboka finner dere i ingressen til nettstedet: webinntekt.com - veien for å lykkes
Er et slik "dabok-stunt" å si mer enn nødvendig (som å være for selvopptatt) og derfor også uinteressant, eller kan det styrke nettstedet? Var veldig usikker i går om jeg skulle legge ut daboka. Var det lurt? Kan jo enkelt fjerne den! Håper noen kan svare, og helst med utgangspunkt i at det er "nybegynnere" nettstedet er ment for.
 
Sist redigert:

Adrian

New Member
Syns det virker som en god ide å skrive denne dagboken. På den måten får leserene en sammenheng i alle artiklene du skriver på nettstedet, og det er lettere for de å overføre dette til sine egne sider.
Problemet er at det var ganske uoversiktlig, du må omstrukturere på teksten. Litt mer luft, fet skrift og linjeskifte.
Så må du skrive litt mer faglig, og litt mindre om hagearbeidet du skal gjøre i dag, det er revnende likegyldig.

Bruk denne dagboken til å oppsumere (linke til) og lage en overikt over alle artiklene du har lagt ut den siste tiden. Og hva respons du får når du følger dine egne tips.

Lurt nisjemarked du har komt deg inn på, muligheter for å tjene litt penger her.
Stå på, og lykke til med siden
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg synes det er en god ide og fortelle litt mer konkret hva du gjør, men skal allikevel komme med noen tips:

  1. Gjør teksten og siden mer brukervennlig. Teksten er tett, bruk mer fakspråk og kanskje lær deg litt mer php/css? Siste kommer med tiden.
  2. Hva med et nyhetsbrev?
  3. Den dagboken din kunne du jo laget i wordpress? Det gir mulighetene mulighet til å svare deg, samtidig som du har bedre kontroll.
  4. Et sidekart hadde vært kjekt.
 
Takker

Takk for gode og saklige svar. Har kuttet ut hagearbeidet, og gjort et par andre endringer i teksten. Har tatt bort fet skrift midt i teksten. Synes selv det hjalp til med å gjøre det mer oversiktlig. Både Kenneth og Adrian mener jeg må ha mer luft og markere innholdet bedre med fet skrift. Skal leke meg litt med det og prøve med større linjeavstand og kanskje ha datoer i fet skrift? Evt. en overskrift i fet skrift til hvert avsnitt? Har også forsøkt å linke til mine egne sider fra dagboken der jeg mener jeg "treffer", men jeg skal se om jeg klarer å flette inn enda flere linker. Når det gjelder php og css så kan jeg absolutt ingen ting! Nyhetsbrev har jeg aldri brukt, men det var en interessant tanke. Det samme gjelder Wordpress. Jeg er litt usikker på hvordan fremtiden skal bli for Webinntekt. Med all responsen, så kunne jeg kanskje hatt både forum og nyhetsbrev, og tjent mye på slike tjenester (men jeg må da også lære meg å bruke disse tjenestene). Problemet er at jeg ikke kan prioritere å bruke så mye tid på dette nettstedet fremover. Å involvere de besøkende er en stor fordel og det gir økt trafikk, men jeg vet at det krever tid å skjøtte f.eks et forum. Dere har i alle fall gitt meg gode ideer, som jeg skal tenke nøye over; og også takk for positiv omtale.
 

picxx

Well-Known Member
Ser ut som en veldig gode idè.
Vil også anbefale å lage deg en rss hvor du inkluderer absolutt alt innhold på siden. Du kan da bruke RSS 2 PDF - Free Online RSS, Atom or OPML to PDF Generator for å konvertere siden til .pdf og kan siden selge den på f.eks. qxl under navnet "en innføring i hvordan tjene penger på nett". Ikke så mye å tjene på det sikkert, men mange bekker små...o.s.v.
 
Mange bekker små!

Takk for tips. Tror ikke nettstedet er så mye å tjene på ved et salg sammenlighet med fordelene ved å beholde det. Regner med at det vil gi brukbart besøk nå den første tiden, og at det deretter vil stabilisere seg på ca. halparten av besøksantallet det har nå (og det langt høyere enn jeg hadde trodd). Dagboka kan være med å holde interessen opp litt lenger ettersom noen kanskje har interesse av å følge med på den daglige utviklingen av nettstedet (trafikk, inntjening o.l.). Selv med en forventet nedgagn i trafikken, tror jeg likevel at Webinntekt vil likevel gi jevn avkastning ettersom det alltid vil være noen som jakter på inntektsmuligheter. Satser også på at nettstedet vil bli oppfattet og omtalt som "troverdig". Når det gjelder nettsider og inntjening fra disse, har jeg samme motto/filolsofi som picxx: Mange bekker små...
 

picxx

Well-Known Member
Tror kanskje du missforstod innlegget mitt en smule. Jeg mente ikke at du skulle selge nettstedet, men derimot lage en e-bok i .pdf av hele nettstedet som du kunne videreselge.
 
Jaha! Da misforstod jeg litt mer enn en smule, og det ser jeg jo også når jeg leser litt mer nøye over innlegget ditt. Siste e-bok jeg leste omhandlet faktisk "veldig hemmelige og totalt ukjente måter å tjene penger på". Boka var skrevet av Mark Warren som får folk til å "bli veldig rik" på å kjøpe automatiserte nettsider via Ultimate Wealth Package. Kanskje mi bok blir bedre? Vel, da har jeg i alle fall enda en god ide å tenke på! Takker!
 
Topp