Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er du villig til å betale litt for WP-themes, support, hjelp osv?

peterandrej

pensjonert moderator
Har tenkt en stund på hvordan jeg enklest kan skaffe meg en trofast skare med kunder som bruker themene mine. Tenkte å kanskje opprette et V.I.P. Område der brukerne betaler for eksempel $10-$50 i året for fri tilgang til en brukbar samling wordpress themes spesielt laget for norske forhold.

Tanken er å også tilby support via dette v.i.p-området, og kanskje litt mer "ekslusive" tips&tricks.

Themene må selvsagt være av en viss kvalitet og av en viss mengde, og dessuten vanskelig tilgjengelig via gratis-kanaler ellers på nettet. Siden norske annonsører bruker "andre" formater enn resten av verden, så er det helt klart en mulighet for at en del skulle være interessert i themes som er skreddersydde for norske forhold.

Så, dette er bare en liten markedsundersøkelse.. kunne du tenkt deg å signet opp noe slikt? Hva er smertegrensen for betaling mener du? Hvor mange themes måtte du ha fått i løpet av et år for at dette skulle være interessant?

Andre forslag?
 

mkander

Medlem
Nøkkelen er kvalitet på themene tror jeg. Hadde gladelig blitt med hadde jeg fått et team som gjorde at bloggen så ut som VG/Dagbladet f.eks. For meg er det viktigere med ett superbra theme sammenlignet med antall. Og så at themet videreutvikles sånn at jeg kan rulle ut forbedret design på sidene mine en gang i blant. Smertegrensen for betaling for en slik tjeneste ligger rundt 100-200 kr pr mnd vil jeg tro. Altfor få gode nyhetsside-themes til WP.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Mener du vip område for gratis wordpress themes (som en også kan finne på XXXX andre steder på nett) eller et vipområde hvor det tilbys themes som kun er å kunne lastes ned i dette området.
Om det er det siste vil jeg nok tro at $10-$50 i året er å underprise seg en smule om man også tilbyr support (kanskje i form av et forum) + tips og tricks fra en erfaren blogger.
Dollaren er lav (ligger den ikke på rundt 5.- for 1$) så å forlange $100-$150 for noe slikt i året er nok litt mere realistsisk, meeeeen...nordmenn er gjerrige... selv om man bor i verdens rikeste land velger faktisk de aller fleste bloggere å bruke _gratis_ løsninger.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er jo selvsagt snakk et område der det finnes themes som ikke finnes gratis andre steder på nettet. Blir jo mine themes stort sett. Altså VGNett-themet, ITavisen themet, fjords-themene, aftenposten-themene, osv.

Tja. $100-$200 i året er vel kanskje mulig. Betaling via Paypal, og så sender jeg innlogging på mail. Enkelt og greit.

Må vel kanskje ha minst $100 ja.. med support og alt..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg tror de fleste her inne ville sett nytten av noe slikt, men du må vel opp i minst $100 for at det skal være verdt det for din del. Spørsmålet blir som picxx peker ut, om gjerrige nordmenn generelt ville være villig til å betale noe slikt. Om du tar 500 kroner i året for medlemskap må du trossalt opp i 500-600 medlemmer for at det skal bli noe bruktbart av det. 500 kroner er igrunn ikke så mye, men spørsmålet er bare om du klarer å tilby et produkt som forsvarer prisen?

Om du legger ved noen andre flotte bloggverktøy, flere flotte themes, 1-5 themes som er SUPERBRA, og da snakker vi skikkelig magasinkvalitet top-notch kvalitet, bra med support og kanskje noen andre småting - da tror jeg du har en god sjanse.

Et annet viktig spørsmål er jo om du gjør en jobb med å markedsføre det. Om du klarer det kan du jo nesten selge hva som helst. Se bare på SEOmoz, dem selger et medlemskap til $49 i måneden og det er egentlig ikke verdt penga om du spør meg!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tja. Jeg tror realistisk at det finnes minst 20 bloggere/webmastere/nettsideredaktører i Norge som hadde uten videre meldt seg opp for $100 pr år kun med tilgang til vgnett, aftenposten, itavisen og disse themene. Selvsagt litt redigert og sånn, litt bedre kan du si.

20 pers på $100 hver er $2000. Det er 10,000 kr. Det er en inntekt jeg kan forsvare.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Fikk vel ideen via PSDTUTS faktisk. De legger litt ut som gratis, og så må man være medlem for å laste ned source-filene til psd tutorialene deres.

Må jo selvsagt bruke et halvt år på å bygge opp systemet og gjøre themesene mange og gode nok før jeg lanserer. Må jo være dritbra alt fra starten. Hvis ikke. Tja, da dør slike tjenester ganske raskt.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om jeg var deg ville jeg også lansert en engelsk tjeneste. Om du først lykkes kan det fort være mer penger å hende på det engelske markedet, da kunde grunnlaget er større. Dog er det sant det du sier at det er få norske themes på markedet, men det er også mindre kjøpevillige kunder.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Men kenneth, det kommer til å bli mye større på det norske markedet... flere og flere starter å blogge, og da blir det viktigere og viktigere å skille seg ut ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
"det kommer til å bli" - det var en sterk påstand må jeg si.

Engelsk: Større kundegruppe, mindre behov og vanskeligere å markedsføre.
Norsk: MYE mindre kundegrupp, mulig større behov (er det noe research gjort her?).

Utrolig mange i Norge benytter seg av blogg.no, blogspot og vg-blogg. Det gjelder da å konvertere disse til WP brukere.
 

picxx

Well-Known Member
I så måte ser eg for meg to modeller:
  1. Host bloggen mot avgift og gi mange ekslusive themes å velge i og godt med plugins.
  2. Host bloggen og gi samme, mot reklame
Trur det kunne slått an - litt meir pr0 bloghost med fleire muligheter, mot betaling.

Tror det er noe greier på gang ;)

ON topic: les første innlegget igjen! kom så og svar!
 
Topp