Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er nettsiden havnet i "sandbox"?

Mycade

Medlem
Hei, har merket den siste tiden at flere av mine søkeord har havnet lengre og lengre ned på google`s søkeresultater, også når jeg søker på "mittnettsted.no". Første jeg tenkte var at nettstedet havnet i den såkalte "sandbox".

Men så stakk jeg en tur innom webmastertool bare for å sjekke for sikkerhets skyld, og der oppdaget jeg noe merkelig. Ta en titt på bildene, så jeg slipper å forklare meg så dypt :p


For en stund tilbake gikk nettsiden ganske tregt. Min host mente at det var googlebot sin feil og han lurte på om han ikke skulle stenge boten ute. så kanskje det er det som er skjedd her?


Betyr dette at nettsiden er i sandbox?

 

Adrian

New Member
Det betyr at googlebot har vært inne på siden din 23. februar. Siden det har den ikke fått tilgang til siden. Den er sikkert blokkert. Så viss du ikke har rotet med robots.txt filen din så kan det hende hosten din har rotet det til.
 

Mycade

Medlem
Feilen 404 betyr at siden er blokkert. Da er det mest sannsynligvis hosten som har blokkert google boten. Da jeg ikke har rotet med robot.txt fila.

Er det noen som bruker dreamhost her?
 

Mycade

Medlem
slik ser robots.txt ut:

User-agent: *
Disallow: /popups/
Disallow: /include/
Disallow: /phpmyadmin/
Disallow: /wysiwyg/
Disallow: /downloads/
Disallow: /guider/
Disallow: /admin/
Disallow: /ads/
 

Mycade

Medlem
Da fant jeg ut hva problemet var, og jeg deler det gjerne med dere. Det som har skjedd her var at Dreamhost mente googleboten brukte for mye av linjen deres, så de ble nødt til å stenge den ute.

Jeg forklarte de mitt synspunkt om saken og fortalte de at produktet deres er helt ubrukelig for meg når googleboten og evt. andre søkemotorboter blir utestengt. Jeg krevde pengene tilbake, men det var ikke mulig. Nå sitter jeg på en ubrukelig host på 500gb.

Min konklusjon: Ikke kjøp fra host dreamhost.
 

Mycade

Medlem
Dette er helt seriøst. Det hele startet da de spurte om de ikke kunne sperre ut googleboten. jeg sa nei, og de gjorde det.

Takk for tipset atomet
 

vidarlo

Apache-junkie
Dette er helt seriøst. Det hele startet da de spurte om de ikke kunne sperre ut googleboten. jeg sa nei, og de gjorde det.

Takk for tipset atomet

Kva slags side var det? Eg tipper litt på at du har ekstremt dårlig oppsatt side, slik at deg går ville mengder cputid og slikt til å gi ut ei side.

For google er virkelig ikkje så kjappe, og dei besøker deg ikkje så ofte, og står ikkje for stor del av trafikken (med mindre du har 4 besøkande i døgnet...)
 
Sist jeg drev et nettsted var vel den googleboten innom sikkert 20 ganger om dagen, men det skal da ikke ha nevneverdig å si på båndbreddebruken?? Den siden var forresten hostet hos dreamhost.
 
Topp