Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er Solidhost registrert registrar?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det stemmer nok ja, men uansett er det verdt og nevne at alle domener du bestiller hos Solidhost går gjennom en avtale som Solidhost har med Domeneshop. Dermed er det Domeneshop du vil motta epost fra når f.eks domener er i ferd med å utløpe. Ikke vet jeg hvorfor de er registrert registrar, men jeg kan tenke meg det har med at de vil kunne oppbevare egenerklæringene for .no-domener ved å være det, slik at ikke disse må sendes videre til Domeneshop hele tiden?
 

SolidHost

Medlem
Som det er nevnt ovenfor er vi registrert registrar via vårt driftsselskap, ByteBits DA. Fram til 1.1.2010 har vi hatt en avtale med Domeneshop, men denne benytter vi ikke lengre og jobber nå med egne systemer som skal være klare så snart NORID lanserer sin nye registreringsløsning, DRAUPNE. Uansett, så er det fullt mulig å registrere .no domener hos oss og alle registreringer går gjennom oss og ikke domeneshop. Alle domener som tidligere har vært registrert gjennom vår avtale med domeneshop er også flyttet over til oss og vi vil stå oppgitt som registrar på disse.
 
Topp