Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er styrken på wifi signalet proporsjonalt med linjestørrelsen?

Stoppet

Banned
Om jeg har en linje på 300/300 MB og får ca 150/150 MB en gitt plass i huset med wifi og mellomforsterkere. Vil jeg da få 250/250 samme plass om jeg øker linjen inn til 500/500?
 

Oscar

Member
Nei, wiki utstyr rates til en spesifikk hastighet de kan oppnå under optimale forhold. Vil du ha bedre hastigheter bruk 5 GHz båndet og kjøp deg nyeste og råeste ruteren eller aksess punktet
 

Stoppet

Banned
Wifi har absolutt ingenting å gjøre med hastigheten du får over fiberen.

Det vet jeg. Men det jeg lurer på, er om jeg har en 300/300 linje inn og jeg har 150/150 målt en gitt plass i huset, vil da hastigheten øke til ca 250/250 samme plass med en linje på 500/500. eller er det faktisk slik at jeg kan gå ned til 150/150 linje inn og ha 150/150 samme gitte plass? Jeg har utstur levert av Atiboks. Både wifisentralen og to ekstra forsterkere.
 

Oscar

Member
Sannsynligvis gårde samme resultat med 150/150, men du kan oppleve forsinkelsesrente du streamer 4K eller flerbrukersystem nett samtidig
 

Stoppet

Banned
Sannsynligvis gårde samme resultat med 150/150, men du kan oppleve forsinkelsesrente du streamer 4K eller flerbrukersystem nett samtidig
Hva er det du mener her?
Samme resultat som hva?
 

Oscar

Member
Jeg mener at du teoretisk vil ha samme hastighet på trådløs som før, men det avhenger av hva du bruker nettet til
 

atLind

Member
Høres ut som de 150/150 du får er maks hva det trådløse utstyret ditt klarer å levere, om du ønsker raskere er det nok heller utstyret du bør ta tak i enn linja inn.

150/150 på trådløst er forøvrig ganske så bra :)
 

Stoppet

Banned
Høres ut som de 150/150 du får er maks hva det trådløse utstyret ditt klarer å levere, om du ønsker raskere er det nok heller utstyret du bør ta tak i enn linja inn.

150/150 på trådløst er forøvrig ganske så bra :)
Utstyret er dimensjonert for mye mer enn 150/150, så det vil ikke være problemet.
Ale enheter av utstyret er designet for å klare 1000/1000
 
Sist redigert:

atLind

Member
Utstyret er dimensjonert for mye mer enn 150/150, så det vil ikke være problemet.
Ale enheter av utstyret er designet for å klare 1000/1000

Damn, skikkelige saker du har!

Av ren nysgjerrighet: Hvilket utstyr er det du har? Og hva skal det brukes til?

PS: Er det flere enheter som er koblet til samtidig? Kan det evt. være det som drar ned hastigheten?
 

Oscar

Member
Kan være at du er begrenset av kabelen som går inn i ruter/aksess punkt. Prøv en cat 6 kabel
 

Stoppet

Banned
Kan være at du er begrenset av kabelen som går inn i ruter/aksess punkt. Prøv en cat 6 kabel

Har full styrke vet ruteren. Det er fiberkabel som går inn i den.
 

Stoppet

Banned
Bruker du den fra altibox?

Hei. I tillegg til hovedsentralen som kommer inn der hvor TVen står så har jeg to stykker av denne boksen i tillegg plassert for å forsterke signalet over hele huset. Men noen plasser har jeg bare 70 til 75 prosent av hastigheten inn. Derfor jeg lurer på om en dobling av linjen inn vil kunne gi samme effekten ut. Altså 70 til 75 prosent av linjen som evt økes til 500/500.
 
Topp