Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaring med flere brukere på WP?

Sindre

Medlem
Heisann,

Jeg tenkte å prøve på noe... nemlig å ha en blogg (wordpress) hvor jeg tillater andre å registrere seg, og å skrive innlegg, og evt. legge ut bilder, osv.

Tenk dere Glabladet, men med flere skribenter. Det er hva jeg er ute etter.

Noen som har erfaringer med dette? Noen som har prøvd? Eksempler på sider som tillater dette kunne også vært interessant.

Er det noen fare forbundet med at "hvem som helst" kan laste opp bilder på serveren - tenker da på virus osv.. Vil jo gjerne unngå den slags. Hvor mye kontroll har man over brukerne..? Kan man enkelt slette innlegg som er irrelevante? Kan man forhindre brukere i å administrere kommentarer..? osv.

Alle tips og veiledninger mottas med takk.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Alt etter hvilken tilgang du gir brukerene.

Så lenge du er administrator så kan du slette innlegg om du vil.
De som skriver vil ikke få tilgang til å administrere kommentarer ved vanlig skribent "stilling".

Om jeg ikke tar helt feil, så kan du velge at alle innlegg skal bli godkjent av redaktør også, før de legges ut.

Problemet med prosjekter som dette er å få tak i folk som vil skrive artikler etc for en annen side, når de fint kan skrive de på egen side.
 

Sindre

Medlem
Om jeg ikke tar helt feil, så kan du velge at alle innlegg skal bli godkjent av redaktør også, før de legges ut.

Det hadde vært en fordel. :)

Problemet med prosjekter som dette er å få tak i folk som vil skrive artikler etc for en annen side, når de fint kan skrive de på egen side.

Jeg ser den. Jeg tenkte litt på å friste skribenter ved å gjøre det litt til en konkurranse. Månedens beste skribent vinner... [insert premie]

Nå gjenstår det jo å se om dette blir noe av. Takk for hjelpen begge to. Om det er flere som har noen erfaringer med dette, så er det bare å dele!
 
Topp