Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Active24?

Dag Frogner

Supermedlem
En av mine kunder har nettopp gått over til Active24 pga serverkræsj hos forrige leverandør og jeg har lastet opp hele nettsiden på nytt, men den vises ikke korrekt. Active24 skulle se på saken og ba om passord til FTP og database. Det fikk de for en uke siden, men jeg har fortsatt ikke hørt noe fra de tross tre purringer pr epost.

Er det noen andre som har erfaringer med disse og kan si noe om hvor lenge kan må regne med å vente?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Ja, jeg er ikke imponert så langt.

Siden kunden min trengte webhotell med database, steg prisen med 30,- ekstra pr måned og det er vel ikke akkurat veldig rimelig å ta 99,- pr mnd for 1 gb lagring, når f.eks Domeneshop tar 80,- pr mnd for 20 gb.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Styr unna, er mitt råd fra gamle dager i alle fall. Elendig kundeservice, knallharde vilkår, minimal fleksibilitet og stive priser ga meg skrekken i alle fall.
 

xdex

Medlem
Eneste erfaringen jeg har (dvs. flere av kundene mine) med dem er at de er knallharde på at man må betale 1 års avgift på det man har hvis man ikke sier opp i lang tid før forfall.
Ellers så ligger de, av flere grunner, ganske langt ned på lista mi av hoster jeg ville byttet til.

Spot on, ingen forvarsel på regninger, eller produkter man eier og har. Rett og slett elendig for folk som ikke helt skjønner hva de betaler for, mange tror de bare betaler for 1år, mens de blir bundet og ikke får noen forvarsel om at det kommer en ny regning snart, dersom man ikke avbryter.

Med så mange hosting firma vi finner i dag, er det ikke vits å velge dem som prøver å "lure" andre, finnes langt bedre alternativer.

Kan også nevne at kundeservice der inne aldri har vært noe særlig, vrir om enkle spørsmål og får det til og høres veldig avansert ut, for å slippe at kunden skal utføre det dem egentlig har lyst til, og ser etter alternative løsninger.. alt for at support skal slippe og løfte en finger.
 
Sist redigert:

Altberger

Medlem
Selv har jeg dårlige erfaringer med active24 generelt og mamut spesielt.

Selgerne lover mer enn hva de kan holde og supporten vil jeg kalle ikke-eksiterende.

Jeg for min del anbefaler alle å holde seg unna. Mulig de er gode på regnskapsystemer (mamut), men eller er det dårlig all over og kundene går for lut og kaldt vann.
 

xdex

Medlem
Må nesten skrive en post om dette igjen.

Torsdag: Ringte dem 45minutter, uten svar. La igjen nr'et (ring meg opp igjen funksjon)
Fredag: Ringte dem 45minutter igjen, uten svar. La igjen nr'et 3 ganger.
Mandag: 4 stykker på jobben ringer dem, legger igjen nr'et. Etter at vi har ventet en stund. Den lengste ventet i 30minutter.

Vi ringte systematisk, og hvem tror du ble ringt opp først? Han som ringte sist. Da ble vi også møtt av en kundeveileder som ikke engang kunne hjelpe noe særlig, ble så forbanna at jeg krevde og få snakke med noen andre.

Fikk snakke med noen andre, og di ordna opp med en gang, uten noe problem.

Hipp hipp, knall bra kundeservice!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg kan ihvertfall anbefale dere å benytte noen andre enn Active24. Kunden min har prøvd i flere dager å få tak i disse både på epost og telefon, men svarene uteblir. Til slutt oppdager kunden min at nettsiden er nede. Sperret.

De får ingen info overhodet, siden er bare tatt ned.

Så etter å ha kontaktet de nok en gang og ventet, får de beskjed om at den er tatt ned pga pishing. Greit nok å ta ned sider som blir utsatt for dette, men da må det informeres om slik at man kan fikse feilen. Det burde være helt unødvendig at man som kunde selv må ta kontakt for å finne ut hva som har skjedd.
 
Topp