Et godt alternativ til Dollarphotoclub?

En tråd i 'Produkter og verktøy' startet av barentshavet, 16 Feb 2016.

1. barentshavet Active Member

Nå som en av mine favorittsider for arkivbilder, Dollarphotoclub, er solgt til Adobe er jeg på jakt etter en lignende tjeneste. Her fantes det drøssevis av illustrasjoner og arkivbilder til kun èn dollar, og som regel med svært god kvalitet. Noen som vet om noe lignende?

2. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Jeg bruker dem hele tiden. Ser ut som at det fortsatt koster $1 pr bilde. Eller vet du noe annet?

3. barentshavet Active Member

"Dear Dollar Photo Club Member,

After a fantastic couple of years, we are writing to let you know that Dollar Photo Club will terminate its service on April 15th, 2016.

But there's good news!
    You are able to transfer your unused downloads to Adobe Stock, valid for a year, absolutely free.

Login to Dollar Photo Club to discover how."

4. Tonny Kluften

5. barentshavet Active Member

Ja, dessverre... På den positive siden har jeg nå 50 nedlastinger jeg kan overføre til Adobe Stock og det er jo ikke så ille. Vurderer faktisk å kjøpe flere nedlastinger på Dollarphotoclub og overføre for det er jo en del billigere i lengden.

6. Tonny Kluften

Det sto ikke i klartekst om man får like mange nedlastinger som man har igjen på dollarphotoclub, men regner vel med det. Jeg gidder ikke å skifte så jeg laster ned mine siste 50 nå.

7. barentshavet Active Member

Virker som om tilbudet er at man får over alle nedlastinger + medlemskap for 10 dollar om man ønsker det. 10 nedlastinger i mnd. Ganske mye "dyrere" enn Dollarphotoclub, men kjenner ikke til noen bedre alternativer...

8. Tonny Kluften

God forretningside til den som vil følger herved.
    Kjøp opp en enorm bildedatabase med bra stockphotos. Lag et nettsted og selg bildene for 50 cent. Da kommer Getty eller Adobe og kjøper opp bisnissen din.

rune69 liker dette.
  9. Liandrian

Liandrian Medlem

Noen som har funnet noe alternativ?

10. pleb

pleb Medlem

Kanskje ikke helt hva du ser etter om du ønsker "unike bilder", men Pixabay bruker jeg til det meste. Noen gode bilder der.

Liandrian liker dette.
  11. barentshavet Active Member

Jeg kjøpte 200 nedlastinger hos Dollarphotoclub, overførte til Adobe Stock og har nå 195 igjen :D
    Var visst lurt, ja.

Tonny Kluften liker dette.

Del denne siden