Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Et par Wordpress spørsmål ...

Har nå installert NextGENeration Photo gallery Versjon 1.7.4 under WordPress 3.0.5 med Twenty Ten, og lurer på et par ting:

1) Hvor i huleste endrer jeg "Click to Close"-teksten? (har forsøkt nggallery.css)

2) Kan jeg fjerne muligheten for å klikke på ordinært innlagte bilder?

Når det gjelder punkt to, tenker jeg på at hvis man klikker på et enkelt bilde på bloggen (ikke i NextGEN) så "hopper" man ut av bloggen og ser bare bildet. Deretter må man trykke "tilbake" for å komme til bloggen igjen.

Mvh Dan
 
Takker for svarene.

Punkt 2) funker (må inn og redigere noen poster ...)

Punkt 1) funket ikke. Noen andre tips? (finner ikke teksten "Click to Close" i /wp-includes/js/thickbox/thickbox.js)

Mvh Dan
 
Sist redigert:
Nei, tror ikke det. Kommer opp på samme måte som når jeg holder musepekeren over adre bilder og sånn. Tror det er en kode et sted.

Får prøve den "gamle" teknikken med å laste ned hele nettstedet til en katalog på harddisken, og bruke søkefunksjonen etter tekst inni dokumenter. Funket fint da jeg rotet rundt med Joomla! i sin tid. Kanskje det går med WP også ...

Mvh Dan
 

Nutz

Med lem
Eneste "glupe" metoden å gjøre det på Dan. :)
Lete etter den på vanlig måte kan ta votter og vinter før du finner den.
Har du link til galleriet å dele?
 

Nutz

Med lem
Så det nå.. :)
Det er ikke en bildefil, i shutter-reloaded.js har du en forekomst av teksten.
 

Knut

Medlem
hmmm... men ta en backup av den redigerte filen, det der er vel sånt som kjapt forsvinner ved oppdatering av wordpress og plugins

Det vil ikke hjelpe så mye for om den filen forsvinner så er det gjort endringer i den og da vil den gamle være ubrukelig uansett.
 
Oppdatering:

Gikk inn i "wp-content/plugins/nextgen-gallery/shutter/shutter-reloaded.js" og endret først bare "Click to Close" til "Klikk for å lukke". Da endre teksten seg til "Klikk for □ lukke"

Etter litt eksperimentering kom jeg frem til at man må erstatte bokstaven "å" med enten; "&#229" eller "å" (men uten " foran og bak).

Ta en kikk på Tester NextGENeration Photo gallery Versjon 1.7.4 | Mitt lille hjørne av internett … så ser dere hvordan det ble ...

Mvh Dan
 
Sist redigert:

Knut

Medlem
Noen flere "kjekke å ha" tegn
"å", "Ã¥"
"æ", "æ"
"ø", "ø"
"Å", "&A˜"
"Æ", "&AE˜"
"ä", "ä"
"Ø", "Ø"
"Å", "Ã…"
"Å", "Ã"
"è", "Å©"
"’", "’"
 
Topp