Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Et WP spørsmål om gjentatt innhold i bloggen

i-net

Medlem
De fleste blogger enten det er blogger/blogspot eller wordpress, lagrer det samme innholdet i "arkiv, kategori, osv". Er dette farlig med tanke på at google kan se på dette som gjentagelse av den samme teksten (duplicated content), og kaster sider ut av indekseringen? Er det virkelig nødvendig for meg å lage en robots.txt fil for wordpress på grunn av dette ? Hva gjør dere?

Har lest et sted på nettet om noen som mener at Google er såpass smart at den skjønner at det er sånn man må regne med i blogger, og at man dermed ikke blir straffet. Har likevel lyst å være sikker, når planen er å bygger opp masse innhold (i det som forhåpentligvis etter hvert skal bli en stor samling med blogger.) at jeg ikke havner i en kjedelig situasjon med dette.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Installer denne plug-inen:
http://wp.uberdose.com/2007/03/24/all-in-one-seo-pack/

Så kan du fikse hele "problemet" hvis du vil. Alt fra wp-admin. Veldig bra plug-in. Bruker den på alle mine sider, men merker forsåvidt ikke så mye til at den er der, men jeg liker å tro at den har mye å si.

Men, har ikke peiling på om slikt gjør noe fra eller til. Du kan jo installere for å være på den sikre siden som du sier. Skader iallefall ikke å gjøre bedre SEO.
 

picxx

Well-Known Member

Jeg bruker den samme på alle mine blogger og den er topp, men jeg tror det blir heller vanskelig å dure denne inn på blogger.com blogger :)

en robots.txt er nok det du trenger på disse bloggene (om det er mulig å legge inn noe slikt)...eller du kan manuelt legge inn nofollow tags slik at innholdet ikke blir duplisert 3-4 ggr på samme bloggen.
 

i-net

Medlem
Takk for mange bra svar. Har både wp blogger og blogspot blogger. Går ikke ann å laste opp noe robots.txt fil til blogspot blogger, så da blir det nofollow tags som gjelder. Av en merkelig grunn har jeg valgt ikke å bruke "all-in-one-seo-pack" plug-in`en ennå, men skal definitivt begynne å bruke den.
 

picxx

Well-Known Member
Av en merkelig grunn har jeg valgt ikke å bruke "all-in-one-seo-pack" plug-in`en ennå, men skal definitivt begynne å bruke den.

4 ting jeg alltid gjør når jeg starter noe som har med wordpress å gjøre.
1: laster inn languages mappa om det er en norsk blogg
2: aktiverer akismet
3: laster opp short stats og aktiverer den
4: laster opp all-in-one-seo-pack og aktiverer den (og konfigurerer den).

Etter det går det stort sett på hvilken blogg/side det er og hva jeg skal gjøre med den, men alltid disse :)
 

i-net

Medlem
øy picxx, kunne du gitt en rask innføring i "all-in-one-seo-pack", og den optimale konfigureringen? Ser at den har dukket opp under feltet der jeg skriver nytt innlegg også, bør man virkelig skrive inn "Title, descrip, og keywords" til hvert eneste nye innlegg der? på forhånd takk for gode tips.
 

picxx

Well-Known Member
øy picxx, kunne du gitt en rask innføring i "all-in-one-seo-pack", og den optimale konfigureringen? Ser at den har dukket opp under feltet der jeg skriver nytt innlegg også, bør man virkelig skrive inn "Title, descrip, og keywords" til hvert eneste nye innlegg der? på forhånd takk for gode tips.

Jupp, det bør man :)
 
Topp