Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ett kjapt spørsmål om IP til navnetjener.!

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nu skal me sjå. Jeg har akkurat fått en server på beina, og alt sammen er konfigurert. Jeg sitter da altså nå med to navnetjenere aka ns1.piss.no og ns2.piss.no.!

På server har jeg nå opprettet mitt første webhotell, som da skal være tilknyttet ett domene jeg har hos tidligere host. Da må jeg altså få endret dns-tjenere på domenet, til mine egne tjenere. - Det er gjort.. Men...

Min gamle host, har også ett sted der jeg kan skrive inn "Pek mot ipadresse." Det er greit nok, og informasjon som står ved dette feltet er:

Skriv inn en ip-adresse eller et hostnavn du vil at domenet skal peke mot. NB: Dette er en DNS-peker, ikke en URL-videresending.

I dette feltet kan jeg kun skrive inn 1 ip-adresse. Hva for en ipadresse er det egentlig dem vil ha? Jeg prøvde meg med ipadresse til ns1.piss.no, men det fungerte ikke....

Jeg har jo helt klart tatt kontakt med denne hosten for og høre om dette, men når dritten klarte bruke nesten 2 døgn på forige henvendelse, regner jeg ikke med det skal ta mindre tid denne gang. Ikke vær redd for at jeg har planer om og spørre om absolutt alt jeg lurer på i forbindelse med dette på forumet. Jeg har forstått at slike ting som dette ikke har noe her og gjøre, og jeg skal begynne og lese litt om dette. Nå er det vel egentlig bare for og se kjapt hvordan dette fungerer.
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe. Nå ble jeg nesten flau her. Etter mye søk i Google, og etter mye informasjon som ikke var nyttig, finner jeg endelig ut at domenet skal stå parkert hos min gamle host.!

Kanskje nyttig for noen andre med slik informasjon også :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
BLÆÆ.. - Jeg beklager feilinformasjon.!

Det fungerte tydeligvis bra og skrive inn ipadresse til ns1.tull.no. Det og parkere domenet var visst ikke det smarteste trekket. Fikk jeg den store gleden av og vente enda mer. Men ja. Informasjonen i forige post er hvertfall feilaktig.! :)
 
Topp