Kjapp og trygg hosting for Wordpress

EuroAds

Tonny Kluften

Administrator
Fikk eposten nedenfor i dag. Skal ikke moms legges til provisjonen når man får penger fra disse?

------------------------------------------
Dear Partner,

EuroAds have previously paid out commissions only from a Danish bank. Because of this it has been necessary for you as a e.g. Norwegian partner to state your IBAN og SWIFT code in EuroAds in order to get the commission transferred to your Norwegian bank.

EuroAds has now opened an office in Norway:
EuroAds Norway AS
Berghagan 5
1405 Langhus, Oslo
Org. nr. 992 083 794

This is why EuroAds in the future will pay out the commissions earned in EuroAds.no from a Norwegian bank. This means that you most likely have to update your account information in EuroAds in order to be able to receive your commission in the future. Are you a partner with e.g. a Norwegian bank account, you have to change your bank information from IBAN og SWIFT to reg.- and account number. Are you a partner with e.g. a Danish bank account you have to state your account information with the IBAN and SWIFT code.
 

peterandrej

pensjonert moderator
de når vel ganske kjapt omsetningsgrensen vil jeg tro.. eller hva? Legg bare til moms med det samme, så har du ditt på det tørre. Spiller jo ingen rolle for deg. Er jo euroads som skal betale momsen..
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg blir ikke så klok på kundeservice der.

Jeg:
Betyr dette at dere skal legge til merverdiavgift på provisjonen?

De:
Tak for din mail. Nej, det betyder ikke, at der bliver lagt mere afgift på provisionen.

Jeg:
Ok, takk. Bare for å ha det helt klart. Provisjonen betales ikke ut fra den norske avdelingen?

De:
Jo altså den udbetales fra en norsk bank
 

Fredrik

Medlem
Dersom du selger en vare eller tjeneste til utlandet skal det ikke legges på MVA. Dvs hvis fkatura grunnlaget er fra utlandet (Danmark) så er det ikke momspliktig. Hvilken bank man bruker er uvesentlig da det ikke har noe med bilaget forøvrig å gjøre. Spørsmålet her er altså hvem din bedrift har et forhold til: Danmark eller Norge?
 

peterandrej

pensjonert moderator
det er jo DU som skal legge til mva brukernavn, ikke de. De kjøper jo hos deg, da skal de betale mva hvis du er mva-reg. jeg ville bare lagt til 25% mva på den fakturaen du sender (hvis du sender faktura da..) og så sett hva som skjer.

dette avhenger jo selvsagt at det er den norske avdelingen du fakturerer..
 

peterandrej

pensjonert moderator
ååå. da blir jo dette litt mer vanskelig hvis dette fungerer som adsense liksom. Du taper jo masse provisjon. Men, det er jo DE som skal betale momsen. DU skal jo ikke ha momsen uansett. DU er bare snill som tar den inn for Kristin Halvorsen.

Hva faen? Ring ligningskontoret..
 
Topp