Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Får ikke fram bildene

testdriver

Ha det bra..
Har en mal som brukes på en rekke forskjellige undersider. Det hentes tekst utfra en database. Eksempel: {$data[data].description}

I tillegg til tekst, ønsker jeg å legge ut bilder. Det fungerer ikke nå. Jeg får bare opp koden, ikke bildet. Samme gjelder linker (<a href..)

Er det en opplagt løsning på dette problemet?
 

testdriver

Ha det bra..
Hm, det var en bra tanke, men jeg fant ingen. Finnes det 'synonymer'?

Testet å legge inn en link i fila (ikke inn i databasen), rett før {$data[dat... Det fungerte bra. Så det er altså kun dataen som hentes fra databasen som har dette problemet.

Jeg skjønner som vanlig ingenting. Utrolig frustrerende. Begynner å bli tynn i håret allerede...

Det kan ikke være en SQL-begrensning av et slag?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Legg gjerne ut koden din. Eneste jeg kjenner meg igjen i når du skriver dette har med Wordpress og gjøre, men det bruker du jo ikke så vidt jeg forstår.
 

testdriver

Ha det bra..
Det er nok noe med denne:

{$data[data].description|stripslashes|htmlspecialchars|nl2br}

Har forsøkt å fjerne alt, noen, ingen og andre, men ingenting gir tillatelse til img- eller a-tag. Trodde jeg hadde funnet løsningen da htmlspecialchars lå der...

Må det legges inn en ny?

Forresten, i brukergenerert innhold skal man visstnok være forsiktig med å tillate full HTML i koder som dette pga faren for XSS. Mitt innhold er ikke brukergenerert - Er XSS da noe jeg må bekymre meg for?
 
Sist redigert:
Det er htmlspecialchars som er problemet ditt, ja. En av tingene htmlspecialchars() gjør er å bytte ut alle <-er med &lt; og alle >-er med &gt;, og derfor får du ikke vist bildene.

Jeg skal innrømme at jeg ikke forstår teksten du skriver her (trodde jeg begynte å skjønne litt om databaser, men når du begynner å skrive { og } og | og sier at alt dette har noe med å hente ut data fra databaser å gjøre, blir jeg svimmel og må legge meg nedpå litt), men du mener at det ikke hjelper å fjerne htmlspecialchars? Besynderlig, med mindre teksten er kjørt gjennom htmlspecialchars FØR den ble lagt inn i databasen.

Isåfall burde det kunne fungere å bruke htmlspecialchars_decode()-funksjonen på teksten før den skrives ut til HTML-koden.

Dersom du noe sted på siden har skjemaer brukerne kan sende informasjon gjennom eller du bruker GET-variabler i URL eller lignende, må du iallefall passe deg for XSS, selv om hovedinnholdet i dokumentet ditt er egengenerert.
 

testdriver

Ha det bra..
Det er htmlspecialchars som er problemet ditt, ja. En av tingene htmlspecialchars() gjør er å bytte ut alle <-er med &lt; og alle >-er med &gt;, og derfor får du ikke vist bildene.

Jeg skal innrømme at jeg ikke forstår teksten du skriver her (trodde jeg begynte å skjønne litt om databaser, men når du begynner å skrive { og } og | og sier at alt dette har noe med å hente ut data fra databaser å gjøre, blir jeg svimmel og må legge meg nedpå litt), men du mener at det ikke hjelper å fjerne htmlspecialchars? Besynderlig, med mindre teksten er kjørt gjennom htmlspecialchars FØR den ble lagt inn i databasen.

Isåfall burde det kunne fungere å bruke htmlspecialchars_decode()-funksjonen på teksten før den skrives ut til HTML-koden.

Dersom du noe sted på siden har skjemaer brukerne kan sende informasjon gjennom eller du bruker GET-variabler i URL eller lignende, må du iallefall passe deg for XSS, selv om hovedinnholdet i dokumentet ditt er egengenerert.

Dæven, olafmoriarty! Du fant løsningen. Byttet ut htmlspecialchars med din htmlspecialchars_decode - da fungerte bilder og linker.

Tusen takk!

Jeg var et stykke forbi det å legge meg ned pga svimmelhet nå, så det her setter jeg stor pris på! :)
 
Topp