Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Får ikke sendt ut til mange epostadresser med Windows Live Mail

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har en epostliste på noen tusen adresser som jeg prøver å sendt ut med Windows Live Mail. Men det kommer bare opp popups med info om at adressen ikke er gyldig, selvom jeg er 100% sikker på at den er det. Dette gjelder ikke om jeg f.eks kun sender til 10 stk, så er tydelig at det finnes en eller annen sperre her når man prøver å sende tiil mange adresser.

Noen som vet hvordan man kan komme utenom dette?
 

Erlend

Medlem
Dette er pågrunn av spamfilteret. Man skal ikke kunne sende ut drøssevis av mail med en e-posttilbyder som Hotmail, eller Gmail.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Har kikket på både Mailchimp og Aweber, men problemet er jo at dette er for de som sender ut mailer relativt ofte. Jeg har i utgangspunktet kun planer om å sende ut en eller kanskje to ganger.

Finnes det andre (gode) alternativer hvor man ikke trenger å kjøpe et abbonnement, men kan betale pr utsendelse f.eks?
 

Nutz

Med lem
Du vil garantert ikke kunne sende alle 40.000 mailene dine fra Domeneshop innen rimelig tid.
Sendes det et visst antall innen et visst tidsintervall, så sperrees det..
I det minste så skal det gjøre det.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Æsj. :)

Vel, har sendt ut til 4000 stk med Mailchimp nå, får se hvordan det går. :)

En annen ting: Når jeg prøver å sende ut til alle 40.000 får jeg denne feilmeldingen hos Mailchimp på over 34.000 av de:

34,873 emails were role-based or known invalid email address(es) and could not be imported.

Dette er grunnen:

Typically role addresses are anonymous company addresses that can be managed by several people or change hands quite often as people change jobs or positions. This results in a high rate of spam complaints for addresses of this type and they are too high risk to allow on bulk import.

Men det vil jo si at de aller, aller fleste Norske eposter ikke lar seg sende med MailChimp siden man kun har lov til å sende ut til upersonlige adresser.
 
Topp