Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook annonse - Hjelp

Michael

New Member
Er det noen her som kan hjelpe meg med å forstå hvordan denne facebook annonseringen fungerer? Jeg har lest side opp, og side ned, og side ja du forstår hva jeg mener.

Det jeg ikke forstår er følgende:
Jeg har satt 220 kr som total kostnad for å teste dette. Er da 220 kr det som maksimalt blir brukt?

det står da;
Du kommer til å bruke opptil kr 220,00 totalt.


videre kan jeg velge budbeløp?

Automatisk - La Facebook velge budet som gir deg størst mulig rekkevidde til lavest mulig pris.
  • Manuell - Angi et bud basert på hva 1000 eksponeringer er verdt for deg.
per 1000 eksponeringer
Foreslått bud: kr 87,78 NOK(kr 61,37–kr 136,94)

Jeg har valgt manuell og det står da; 2,18 for 1000 eksponeringer. Hva f betyr det?



Kort fortalt, med denne modellen, er 220 kr maksbeløpet som blir benytta, og stopper annonsen automatisk slik at jeg ikke blir fakturert 50 000 over natta hypotetisk sett?
 
Sist redigert:

DigiGirlK

New Member
Hei Michael,
Slik jeg forstår det, så vil du ikke bli fakturert for mer enn du har budsjettert, så lenge dette budsjettet er for hele kampanjen, og ikke dagsprosjektet ditt. Budbeløp er derimot hvor mye du betaler for hver visning f.eks. Hvor mye du er villig til å betale for 1000 eksponeringer kan påvirke hvor lenge din annonse vil holde på, samt kvalitet av annonse osv. I noen tilfeller vil ikke facebook være istand til å vise din annonse nok ganger til å bruke opp hele budsjettet. Du kan finne mer informasjon på denne nettsiden: https://www.facebook.com/business/help/214319341922580?helpref=related.
 
Topp