Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook - annonseresultater så langt

sten

Medlem
Driver nettbutikk med salg av håndarbeid og designprodukter.

Bruker facebook som markedsføringkanal som en start.
Kjører en form for personal branding med min egen facebook "blogg" som hovedkanal.

Har facebookside for bedriften og en for meg selv personlig, men bruker mest den personlige da jeg opplever bedre resultater å har mer tro på at den passer for meg.

Har egentlig ikke hatt noen salg fram til nå som kommer via facebook, men har hatt endel engasjement på mine facebook konkurranser.

Har nå kjørt en ny annonsering på en konkurranse jeg kjører på facebook, og har hatt 146 lenkeklikk, rekkevidde 7700 og 17 700 eksponeringer.
1390 kr har det kostet meg.

Har fått ca 50 kommentarer og 14 delinger.

Kjører nå en remarketing kampanje på alle som følger meg, har engasjert seg, sett minst 15 sekunder av videoene mine.

Iløpet av dagen idag har det kostet meg 125kr, rekkevidde 607 og eksponeringer 992.
Har ført til ett salg av 2 produkter til en verdi av 1000kr inklusiv frakt.

Men siden det er nærmere slekt som har kjøpt varene føler jeg det ikke er like representativt.

Hva synes dere om disse resultatene, er det dårlig eller bra?

Sliter så utrolig mye på markedsførings fronten, men prøver å finne ut av det.
Blir litt usikker på om jeg skal gjøre dette selv eller å sette bort arbeidet til andre.

Noen synspunkter?
 

ani500

Member
Hei

Facebook og sosiale medier er meget mektige iforhold det at de har mange brukere. Deres brukere er itillegg engasjert i små og store nyheter. Det er vel ingen andre medium som kan nå ut til like mange på nåtid. Når du klarer å engasjere er det mye å vinne på en sosiale medier satsing. Men, husk! folk er ikke der for å shoppe. De er der for eksponering av underholdning, nyheter osv.

Hvis du har råd til det, vil jeg anbefale at du finner hjelp ved å ansette noen som kan dette til fingerspissen. Og som kan hjelpe deg i starten. Dette vil spare deg mye tid og det blir enklere å komme igang.
 

perksp

Member
Nå bare skumleste jeg, men så langt jeg fikk med meg har et salg av to produkter kostet deg 125kr i bare remarketing.
Om du har brukt 1390kr i forkant av dette, så har salget du fikk egentlig kostet deg 1515kr.

Nå blir vel det i overkant dyrt. Men nå trenger systemet til fb en tid på å funke godt. Bruk alltid konvertering som mål i fb annonser iallfall.
 
Topp