Facebook-brukere kjøper ikke

En tråd i 'Sosiale medier' startet av kongen, 11 Jun 2012.

  1. kongen

    kongen kongemedlem

    Innlegg:
    2.748
  2. Erlend Medlem

    Innlegg:
    1.967
    Kommer ikke som noe sjokk egentlig. Jeg er ihvertfall ikke i kjøpemodus om jeg er innom Facebook. Er vel mer "kjede seg modus" (i mitt tilfelle).
     
  3. Ole Avranden utvandret

    Innlegg:
    925
    Hvis 20 prosent faktisk kjøper, så er vel ikke det så dårlig.
     
  4. Dan Åsen Hansen

    Dan Åsen Hansen Medlem

    Innlegg:
    916
    Hehe, nei du sier noe. Man må se positivt på det :))
     
  5. Tony J

    Tony J Alle skal få

    Innlegg:
    1.509
    20% er meget bra:)
     
  6. Pointofsale.no Medlem

    Innlegg:
    33
    1000 personer 200 salg? dette kan da ikke stemme.
    Da ville jo jeg være søkkrik innen en uke:)
     
  7. firmautvikling Medlem

    Innlegg:
    42
    Tviler jeg på at stemmer.
     
  8. picxx

    picxx Well-Known Member

    Innlegg:
    8.801
    Det står ikke at 20% kjøper.
    Det står at 80% aldri har kjøpt.

    Hvis 20 utav 100 har kjøpt ett produkt via facebook, delt på de 7489 timene de har tilbringt på nettsiden hver (= 149780 / 20 salg) har du en så liten sjanse til å treffe på en kjøper på akkurat det rette klikket at det nesten ikke er målbart.

    Dette er heldigvis uhildet statistikk og selv om man nok ikke treffer med 20% konvertering på facebook tror jeg nok de som har testet litt seriøs annonsering via facebook ikke er så jækla misfornøyde.
     
  9. Ole Avranden utvandret

    Innlegg:
    925
    Jeg påstår da heller ikke at 20% kjøper hele tiden (men jeg ser at jeg grammatisk kunne ha vært litt klarere i utsagnet mitt). Men teksten er tabloid og generaliserende: 80% har aldri kjøpt. Det utsagnet kan man snu; 20% har faktisk kjøpt. Og det er faktisk ikke dårlig på et nettsted som Facebook. Jeg ville ha trodd at det var langt lavere.
     
    Sist redigert: 12 Jun 2012
  10. Pointofsale.no Medlem

    Innlegg:
    33
    Da henger jeg litt mer med:)
    Fordelt på alle brukerkontoene er dette en stor mengde salg generert til de som har valgt Facebook som kanal. Selvfølgelig fordelt over en god del annonsører da, men fremdeles bra.

    Hvordan kan dette sammenlignes med feks Google+?
     
  11. Erlend Medlem

    Innlegg:
    1.967
    Er det noen reklameringstjenester hos Google+ da?
     
  12. jnsn New Member

    Innlegg:
    8
    Selge enkeltprodukter via Facebook er uansett en dårlig idè, her må man tenke anderledes enn bare salg.
    Facebook kan sammenlignes med en blogg på mange måter, skrive nyttig informasjon som har med dine produkter å gjøre er en annen sak. Har sett mange som bare pøser ut med tilbud på Facebook og for min del blir det et irritasjonsmoment, er ofte innom sider der det står artige artikkler, undersøkelser, konkurranser - ting som er mer "underholdende".
     
  13. Tulla Medlem

    Innlegg:
    86
    Jeg har jo vært innom facebook annonser selv, men å finne noe jeg faktisk vil kjøpe ... Jeg kjøper ikke noe på nettet uten å ha en anbefaling eller å ha gjort et google søk på leverandøren.

    Ihvertfall mine bekjente og min vegg har stadig meldinger om juks og fanteri, og det kommer stadig suspekte eller irriterende meldinger i innboksen min der. Jeg tror ikke jeg er alene om IKKE å klikke på hva som helst. Noen gjør det og de blir gjerne hacka osv ...

    Det hadde jo vært nyttig hvis det var et kjent produkt og leverandør, og jeg har tenkt å kjøpe dette. For en annonsør så blir jo det litt som en nål i en høystake.
     
  14. VetleHaugen Medlem

    Innlegg:
    121
    Det varierer vel fra bransje til bransje og hvilke mennsker som følger profilen din. Har du betalt for LIKES - så må du regne med dårlig konvertering.

    Men 1 av 5 er jo noe. Og så bygger du merkenavn over tid.

    mvh. Vetle
     
  15. jovik New Member

    Innlegg:
    3
    Hvis du har en respons på 1 -2% så skal du være fornøyd. Det er det normale hvis du henvender deg til folk som ikke er i kjøpemodus i utgangspunktet
     

Del denne siden