Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook: Likte statuser får flest views

duppsko

Medlem
Jeg Leiter etter en link som kan dokumentere dette. Jeg vet at det stemmer, men klarer ikke finne linken. Om du ikke forsto hva jeg mente er det slik at facebook statuser blir sett av flere jo flere comments eller likes dem har.

Klarer dere å finne linken?:) takk :)
 

picxx

Well-Known Member
Jo flere som er i en forsamling når du sier noe, jo flere vil faktisk høre hva du sier...
...trenger du noen link for det da?
 

duppsko

Medlem
Hva er dette for en tåplig komentar du kommer med?

For det første, det du sier, hjelper meg ikke et sted med det jeg i utgangspunktet spør etter.

For det andre, skulle man i teorien tro at alt man skriver, kommer til de x antall venner man har. Dette stemmer ikke, noe jeg sier at jeg vet.

Det finnes regler for hvordan Facebook sensurer statuser, noe jeg vet, noe jeg vet hvordan dem gjør, men jeg trenger en kilde på det.

Du bruker forsamling som eks. Om du holder tale i en forsamling hvor det er hundre personer. Kan ikke du bevise at alle hundre hører etter. La oss si at kun 50 av disse hundre, hører på det du sier.
Om du holder tale til 60 personer dagen etterpå, kan det hende at alle hører etter. Konklusjonen er da at forsamlingen trenger ikke å være stor for at flere får med seg det du sier.

På samme måte kan en fan page på Facebook ha 50 000 venner eller likes. Men dem oppnår kom et fåtall tilbakemeldinger på dette.
Samtidig kan niche bedrfiten ha 10 00 likes, men oppnå 10 ganger mer respons på dem formidler. Med andre ord, jeg vinner igjen.

Så, har du linken jeg spurte etter?

jeg skjønner heller ikke at du klarer å dra et fysisk eksemepel inn i en virtuell verden med egne regler for hvordan dette foregår. Du har ikke mye peiling skjønner jeg.
 
Sist redigert:

Dre_C

Medlem
En status som får mange Liker og kommentarer blir liggende høyere oppe på listen. I tillegg kommer det drøssevis av innlinker fra veggene til de som har kommentert. Dermed er potensialet på antall sidevisninger helt uavhengig om siden din har 10 k likes eller 50 k likes. Poenget er ikke hvor mange Likes en fanpage har, men hvor viral statusen din er.
 

duppsko

Medlem
En status som får mange Liker og kommentarer blir liggende høyere oppe på listen. I tillegg kommer det drøssevis av innlinker fra veggene til de som har kommentert. Dermed er potensialet på antall sidevisninger helt uavhengig om siden din har 10 k likes eller 50 k likes. Poenget er ikke hvor mange Likes en fanpage har, men hvor viral statusen din er.

Det er dette jeg prøver å få frem. Men jeg er keen på å lese Facebook sin egen pressemelding om dette. Mener at Itavisen skrev noe om dette for en stund tilbake. Men jeg finner det ikke.
 

duppsko

Medlem
aaahhhh

Facebook sin algoritme tar utgangspunkt i en rekke faktorer for å selektere ut det som er mest relevant for akkurat din profil. Dette kalles Edge Rank, sier Kristian Osestad, leder for Idium Sosiale Medier.

For en bedriftsside tar algoritmen utgangspunkt i antall likes, antall besøk på siden, antall kommentarer på poster, antall likes på poster, hyppigheten av poster, antall følgere som klikker seg inn på posten med mer. Den vektlegger disse etter algoritmen – som stadig endres på detaljnivå – og summerer opp for å angi relevans, sier Osestad.

Sorry picks eller hva du heter

Derfor ser du ikke alle oppdateringer på Facebook - Side3

Understanding EdgeRank, Facebook's 'Quality Score' for Wall Posts | Practical eCommerce
 
Sist redigert:
Topp