Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook og dine egene venner på facebook

CamillaF

New Member
Nå har jeg bygget opp en side, og en nettbutikk som går helt greit, men en gang for noen år siden så jobbet jeg intenst med å få salg. Hoppet rundt i stua hver gang noen la inn en ordre, og pakket inn varen etter alle kunstens regler. Satt og tenkte på kunden som hentet varen på postkontoret og om varen svarte til forventingene.

Mange her kjenner seg igjen tenker jeg:)

Det som var så fullstendig frustrerende den gang var at en veldig liten andel av mine personlige venner gadd å klikke liker på siden til butikken... Så og si ingen delte mine innlegg. Med årene har i undekant av hundre av mine personlige venner på facebook klikket likt butikken.

Nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg driter i det. Men det overasker meg enda.. I går la jeg ut et innlegg som er delt 180 ganger. INGEN av mine personlige venner har delt. Det er altså helt typisk. Selv om jeg vet at de personlig interserer seg for temaet så deler de absolutt ikke. Alle andre "digger" og deler, men mine venner sitter på lankene. Når jeg ser at lokale bedrifter deler noe, eller ønsker å reklamere for noe er jeg flink til å hjelpe til. Ikke mange av mine venner har egen bedrift (og det er forhåpentligvis der det ligger).

Det jeg lurer på er: Er dette typisk Norsk? "Du skal faan ikke tro du får til noe?"

Jeg får til noe.... Er mine venner da ekstremt typisk norske og får vondt i magen? For nå deler de så og si ikke i hele tatt. Det er veldig sjeldent jeg reklamerer direkte på min personlige side, men i går gjorde jeg et eksperiment og la ut et innlegg hvor man kan skrive "venn" i rabattkodefeltet og få rabatt. La til at de kunne dele med sine egene venner, for rabattkoden ville fungere for de også.

IKKE EN AV MINE VENNER DELTE INLEGGET!

Jeg har hørt at andre opplever akkurat det samme som meg. Opplever alle her inne det samme? At til og med gode venner driter i at du forsøker å jobbe opp en bedrift?
 

Stoppet

Banned
Dine venner er kun interessert i deg hvis du er interessant. Og husk at ikke alle er interessert i det samme som deg i like stor grad. På midten av 90 tallet tjenestegjorde jeg er år i Libanon. Var full av opplevelser og nye erfaringer når jeg kom hjem. Hadde stort behov for å snakke om ha jeg hadde opplevd. Mine venner hørte på meg i ca. to minutter og så spurte de: Har du drept noen? Har du sett noen bli drept? Og så sa de at de hadde hørt at det er mye fine damer i Israel. Det påfølgende spørsmålet var om jeg haďde fått ligget med noen og i tilfelle hvor mange. Dår disse enkle spørsmålene var besvart satt jeg igjen av leine på fest og lurte på hvorfor ingen syntes det jeg hadde opplevd var interessant. Jeg vet det nå. Du må ta de fysisk med på opplevelsen. Ingen vil høre om andres opplevelser. Alle vil ha sine egne historier. Ingen vil være de som "ikke har opplevd noe". Janteloven og di derre
 
Kan ju bero på att de inte får upp att du postar, många man inte får upp inlägg av på facebook, tror inte det har något med att de är avundsjuka på dig. Jag själv delar nästan aldrig något, speciellt inte från företag, däremot någon rolig bild eller film kan delas.
 

CamillaF

New Member
Nei, selvfølgelig har jeg ikke bare gode venner på min facebook. Jeg har også kjente og bekjente, og ingen av dem deler når jeg forsøker å reklamere litt for butikken min på min personlige side. Har forstått at andre opplever det samme. Ei god venninne av meg har startet opp med Botox/restylane behandling (sånt som gjør lepper større og rynker mindre). Dama er voksen, og har autorisasjon i orden. Når hun startet opp facebooksiden for sitt nystartete firma, så opplever hun at hennes egne venner setter i gang og diskutere om hvordan de er i mot slikt...eldes med verdighet osv. på hennes firmaside? Da datt nesten jeg av stolen. Å hun var jo helt fortvilet. Jeg har inntrykk av at folk flest ikke forstår i hele tatt dette med å drive for seg selv.
 

Jens1986

Medlem
Jeg har aldri invitert noen fra min venneliste til noen av mine Facebooksider. Det er ikke noe poeng, av en enkel grunn;
Du vil bare ha folk som interesserer seg for det siden din handler om. Jeg vil heller ha 1 engasjert like enn 1000 "døde" likes. Å få "sympatilikes" fra venner og bekjente gjør bare vondt verre.

En annen grunn er at jeg ikke vil være en som "maser" på venner - hvor mange unødvendige Facebook invitasjoner får man ikke allerede?
 

CamillaF

New Member
Ser den absolutt! Har det med å ikke mase på personlige facebookvenner, men blir likevel overasket over at "folk flest" faktisk ikke gjør noe for å hjelpe til med markedsføringen.

Har sett filmen "pong" la ut. Min opplevelse er ikke slik. Det virker som at mine facefølgere på firmasiden er oppriktig engasjerte. Dårlige innlegg ser ut til å bli vist for ca 1/4 av følgere, og de deler og liker og kommenterer som bare det når innleggene slår ann.
 
Topp