Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook sider - timeline og andre nyheter

Msites Ltd

Livsnyter
Som de fleste har fått med seg er det nå dukket opp timeline også på FB sider. Den endelige omleggingen skjer 1.april - da er ALLE tvunget over på timeline.

Noen av de viktigste tingene du bør se på før du publiserer timeline på dine sider:

1. Coverfoto

Øverst har man nå fått muligheten til å legge til et foto som kan være noe som beskriver det du holder på med, men som ikke er noen call-to-action. Call-to-action er forbudt, så finn heller et godt bilde av det du driver med eller som er noe folk forbinder din bedrift, ditt produkt eller tjeneste med.
Coverfoto formatet er 851 x 315 px

2. Milepæler
Har din bedrift, produkt, tjeneste eller hva det nå skulle være har du nå muligheten til å legge til milepæler. Ble f.eks bedriften din startet i 1977 kan du legge til det, og har du andre milepæler underveis i historien kan du legge til det.

3. "Pinning" - fremhev en post

Du har nå også mulighet til å "pinne" en post, milepæl e.l. slik at den kommer på toppen av dine poster. Dette gir deg en god mulighet til å fremheve en hendelse, et produkt eller annet du har postet. "Pinningen" varer i 7 dager før den forsvinner tilbake i rekken av poster, eller inntil du "pinner" en ny post innenfor den 7 dagers perioden.

4. "Offers" - eller tilbud kommer i april
Ifølge Petter Høie (Facebook Norge) kommer offers til alle som en gratis tjeneste i løpet av april 2012. Et spennende tilbud, men endog en god del restriksjoner og regler rundt dette.

FB sider er absolutt fremdeles spennende og nyttig å bruke for bedrifter. Det krever imidlertid litt mer arbeid da man må bli enda bedre på innholdsproduksjon og ha en god langsiktig plan på bruken av sine sider.

Personlig tar jeg det som en utfordring det som skjer og er sikker på at FB sider fremdeles vil være en viktig kanal i miksen for å nå ut til forbrukerne.
 
Dette kan ses i sammenheng med at Facebook har lagt til 6 nye markedsføringsalternativer.
 

hansson

Langveisfarende
Takk for info, Msites. Vi publiserte den nye siden i går, eneste jeg ikke hadde fått med meg var det med milepæler. Greit å bli kvitt den råtne appen som gjorde det mulig å få en startside for de som enda ikke liker sida. Men stickyposten virker ikke like bra, da den ikke kan legges i full bredde og dermed er lett å overse. Conta Faktura | Facebook
 

Msites Ltd

Livsnyter
Takk for info, Msites. Vi publiserte den nye siden i går, eneste jeg ikke hadde fått med meg var det med milepæler. Greit å bli kvitt den råtne appen som gjorde det mulig å få en startside for de som enda ikke liker sida. Men stickyposten virker ikke like bra, da den ikke kan legges i full bredde og dermed er lett å overse. Conta Faktura | Facebook

Ved å trykke "stjerne" kan du fremheve en post som da vil gå over begge kolonner. Dette lønner seg ikke å gjøre med den øverste posten da man til høyre har venners interaktivitet med siden som ofte gir et godt call-to-action. Så gjør dette med en sak du har litt lenger ned.

Se gjerne hvordan jeg eksempelvis har gjort det på Handballmagasinet.no | Facebook
 
Topp