Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook som trafikkskaper?

PIP

Medlem
Siden jeg ikke oppnådde den prisen jeg ønsket for omplassering.no, så ble det ikke noe salg. Da er det bare en ting å gjøre. Enten la det suse og gå i den vante tralten, eller finne på noe nytt. Jeg valgte det siste. Målet nå er å øke trafikken til siden betraktelig. Noe vi har greid. I overkant av 10% økning på de siste to ukene. Det er ikke så mye, men jeg har en følelse av at det ikke stopper der. Og mye av denne trafikken kommer fra FB-brukere. Noen enkle grep på facebook gjorde at FB-gruppa eksploderte i aktivitet. Nå må jeeg bare finne ut hvordan jeg kan få flest mulig av disse til å ta turen innom siden også. Jeg har noen helt klare idèer som jeg skal prøve ut i tiden fremover. ;)

Jeg vil gjerne høre om andre som har hatt positive erfaringer og hvordan de har gjort det. :)

Vedlagt bilde viser gruppens økende aktivitet!
 
Sist redigert:

Dre_C

Medlem
Etter min erfaring så får en flest mulig besøkende ut av en slik gruppe hvis du klarer å skape virale nyheter. Noe som appelerer til at folk skal dele nyheten med en link til siden din, til sine venner.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg fikk vennene mine til å semme på siden min. Det var veldig morsomt...
 

PIP

Medlem
De enkle grepene var ikke mer enn at dere faktisk begynte å skrive litt på FB-siden så vidt jeg kan se?

Da er det noe du ikke ser... ;) Vi har hele tiden har jevn aktivitet og i perioder har også alle annonser blitt postet fortløpende på facebooksiden uten at aktiviteten har økt særlig. Men det er faktisk flere enkle grep som er gjort, og jeg ser de gir forskjellige resultater i form av tilført aktivitet og trafikk. Egentlig ganske fasinerende å observere... ;)
 

picxx

Well-Known Member
Hva forventer du siden begynnelsen av oktober?
kjøp deg likes hvis du skal ha kraftig økning, eller gjør noe som likerne dine faktisk setter pris på. aggregert innhold får de 209781902 andre plasser.
 

PIP

Medlem
Hva forventer du siden begynnelsen av oktober?
kjøp deg likes hvis du skal ha kraftig økning, eller gjør noe som likerne dine faktisk setter pris på. aggregert innhold får de 209781902 andre plasser.

Har ingen forventninger egentlig. Har et mål. Og jeg har ingen intensjon om å kjøpe meg trafikk eller likes. ;)
 

picxx

Well-Known Member
Ditt mål, dine forventninger og din intensjon passer i realiteten ikke helt i hop, men lykke til :)
 

Erlend

Medlem
For å få mange nye medlemmer til min Facebook-side arrangerte jeg en konkurranse hvor man kunne vinne 400 kroner. Funket veldig bra!
 

PIP

Medlem
Ditt mål, dine forventninger og din intensjon passer i realiteten ikke helt i hop, men lykke til :)

Jo, de gjør faktisk det. Men det kommer an på hva man legger i de forskjellige begrepene, og ikke minst i det å kjøpe trafikk. Men jo takk, det ser jo ut til å gå veien så langt! ;)
 

n0stra

Medlem
For å få mange nye medlemmer til min Facebook-side arrangerte jeg en konkurranse hvor man kunne vinne 400 kroner. Funket veldig bra!

Men dessverre også ulovlig om konkurransen forutsatte at man var medlem i facebookgruppa og konkurransen ble avholdt på facebooks server.

Skobutikk i bergen som fikk stengt sin side etter å ha fått 20 000 folk inn for noen måneder siden pga dette.
 
Topp