Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook tetter til krana for firmasider

Dag Frogner

Supermedlem
Er vel ikke overrasket over denne nyheten. Jeg har jo lest på flere Facebook-grupper at firmaer som administrerer Facebook-sider får mindre og mindre rekkevidde på innleggene de legger ut.

Det ender nok opp med at vi må betale om vi skal kunne nå ut til mer enn noen få tilhengere.
 

Ståle

Medlem
Det har bare blitt verre og verre. De vil jo selvsagt pushe flest mulig til å annonsere via dem, og har jo et enkelt system for å "booste" poster du legger ut på pages.

Har en side med 400-500 likes og la ut en post for noen dager siden. Til nå har 21 personer sett den. Går jeg et år tilbake var tallet gjerne rundt 200 per post. Det som er litt irriterende er at man gjerne har investert både tid og penger på å bygge opp en god kjerne likes på ulike pages for å kunne kommunisere mot disse. Nå ender man opp med å måtte betale for å få kommunisert mot sine "egne" følgere. :rolleyes:
 

picxx

Well-Known Member
Tenk så jævla dumt om folk heller hadde benyttet facebook som et supplement til å bygge opp listene på sine egne nettsider istedet for å basere hele strategien med facebook som fandens advokat?
 

Erlend

Medlem
Blir nok lite Facebook-annonsering nå framover fra meg. Da tenker jeg på annonser for å øke likes på en side.
 

Erlend

Medlem
Tenk så jævla dumt om folk heller hadde benyttet facebook som et supplement til å bygge opp listene på sine egne nettsider istedet for å basere hele strategien med facebook som fandens advokat?

True that. Må vel bare begynne å bygge e-postliste for flere av nettsidene mine.
 

Tetto

Medlem
Hva skjer dersom man registrerer siden sin som en artist eller idrettsutøver for eksempel?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Epostlister har man kontroll over om man hoster de selv. Mailchimp er ikke pålitelig har vi oppdaget et par ganger nå, så vi er over på self-hosted for å være sikre på at mailene faktisk sendes.

Mailchimp funker greit på smålister, men store og mange varianter bør man kjøre selv. Helt enig der.
 

basicus

SEO Eggspert
Tja. Er rimelig frustrert over at Mailchimp slutta å sende ut til en liste på 102 mottakere (standard RSS feed basert). Helt plutselig ut av det blå. Vi prøvde alle varianter i forhold til å få den igang igjen, men ga opp til slutt. Ser ikke bort fra at det var vår egen feil, men hva hjelper nå det når man ikke lengre kan stole på at mailene sendes? Det som irriterer meg mest med det der, er at ingen endringer ble gjort i forkant hverken hos Mailchimp eller i Wordpress. Det bare gikk ikke noe ut lengre.

Alle andre lister funker fremdeles, så jeg skjønner ikke hva som gikk galt.
 

paal_erik

Medlem
Epostlister har man kontroll over om man hoster de selv. Mailchimp er ikke pålitelig har vi oppdaget et par ganger nå, så vi er over på self-hosted for å være sikre på at mailene faktisk sendes.

Hvordan gjør du det på enklest mulig måte?
Hva med de som evnt melder seg ut av nyhetsbrevet?
Gjør man dette manuellt, så vil det bli tungvint med mange kunder inn/ut
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Irriterer meg også over Facebook... Det blir jo usannsynlig dyrt å annonsere skikkelig der skal man nå fram. Tror jeg bruker mer energi på mine epostlister fra nå av og prøver å lage engasjerende nyhetsbrev def heller..
 

zapotek

Medlem
Det er ikke bare selvpromoteringen til firmaene som blir begrenset av dette, men også andre lenker som firmaene vil dele med sine følgere (naturlig lenking).
 

picxx

Well-Known Member
Det er ikke bare selvpromoteringen til firmaene som blir begrenset av dette, men også andre lenker som firmaene vil dele med sine følgere (naturlig lenking).

Man gjør det vel til brukerens valg. Ønsker jeg å motta alle oppdateringer fra et firma legger jeg dem bare til i feeden min. Forøvrig er det vel ikke så mange firma som driver med "naturlig lenking" på en facebookside. Primært har du jo en slik side for å promotere deg, selv om det sikkert er en masse "eksperter" på området som da gjerne vil dybdeanalysere hva som er viktig på en facebookside når man kommer med en slik påstand.. :D
 
Topp