Facebookannonsering belastes driftskonto løpende - men hva er Facebooks kontonummer?

Tiurfot

Member
Driver nettbutikk og har nettopp fått i gang integrasjon mellom banken og regnskapsprogrammet. (DNB/VISMA). Problemet er at nå krever regnskapsprogrammet en mer utfyllende bskrivelse av leverandøren Facebook, blant annet kontonummer.

Jeg finner ikke noe FB-kontonummer i nettbanken selv om pengene stadig overføres dit, bare referansenumre.

Andre som har nettbutikk her som kan si noe om hvordan dette kan løses? Slik det er nå nekter regnskapsprogrammet meg å registrere flere bilag på FB før opplysning om kontonummer er utfylt.

Tiurfot

Member
Takk for svar. Etter integrasjonen ble innført krever VISMA at jeg skriver inn et kontonummer i Leverandøropplysningene om FB. Uansett om jeg velger kortbetaling eller kontant.

Feilmelding ved valget KONTANTbetaling er slik:

Det finnes 1 feil
Du må angi en bankkonto som leverandøren skal betales gjennom.

Feilmeldingen ved kortbetaling ser slik ut:

Skjermbilde-2015-10-10-kl.-13.42.12.png

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har ikke peiling, men kan du velge noe annet under "Utenlandsbetaling" som gjør at du ikke må fylle ut konto?
Evt. bare fyll inn ditt eget kontonr. og få registrert leverandøren. Så kan du ringe Visma på mandag.

Tiurfot

Member
.. har prøvd alle alternativer - selv kontantbetaling krever konto :-/ Må ringe DNB/Visma på mandag ja. Har oppdaget et par andre hindre også som gjør at en slik integrasjon ikke går så smooth som forhåndsinformasjonen skulle tilsi.

Da er i hvert fall andre som vurderer integrasjon advart - ting går ikke helt på skøyter fra dag 1, selv om det kanskje blir bra til slutt.

Takk Tonny.

Tiurfot

Member
Ja HanneSol, det ble løsningen. Å fake et kontonummer går bra.

Og, etter siste oppgadering nå i oktober må man ikke ha IBAN/IBAC nummer når man registrerer utenlandske leverandører. Det finner man ut etter å ha banket hodet i veggen et par timer... Det står ikke noe sted - det må man oppdage selv :-/

Takk for hjelpen.

Topp