Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebookapp - lage egen

Tony J

Alle skal få
Hei, jeg lurer på å lage en egen facebook app.
Rettere sagt, få noen til å lage en for meg.

Men først lurer jeg på om det faktisk er mulig.

Når man er på en facebookside så ser man
veggen.

Jeg ønsker å se på muligheten for å ha 'under'vegger
på facebook som man kan navngi. Kan vel også
kalle det undergrupper/kategorier på facbook siden
med eget navn og en vegg innenfor gruppen/kategorien.

Noen som forstår?
 

picxx

Well-Known Member
Du kan ikke lage apper som har til hensikt å forandre oppbygningen/core på facebook.
Du kan selvsagt lage en nettside som du framer inn på en appside hos facebook med de funksjonene du forespeiler, men du kan ikke forandre facebooks egne funksjoner.
 

NilsF

Medlem
Ja det å finne opp kruttet på nytt er visstnok alltid populært.
Det finnes vel hundrevis, sannsynligvis tusenvis av slike apper i forskjellige utgaver.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Ja det å finne opp kruttet på nytt er visstnok alltid populært.
Det finnes vel hundrevis, sannsynligvis tusenvis av slike apper i forskjellige utgaver.

Kom med ti eksempler.
 

Tony J

Alle skal få
Skjønner ikke hva du mener, Tony. Mener du slik som f.eks. på Star Tour Norge | Facebook der de har noe som heter "Solskinnspatruljen", noe annet som heter "vegg", atter noe annet som heter "Hvor er Bamse?" og at det som er innholdet på de ulike fanene er en vegg der du og brukerne av siden kan poste diverse innhold?

Mvh
Bjørn Jarle

Ja, men det mangler en "wall".

På denne siden stod det "Solskinnspatrulken" på venstrespalten.

Jeg skal ha 20 kategorier nedover der. Men alle sidene på de linkene
må ha en vegg hvor man kan kommentere.
 

Tony J

Alle skal få
Ja det å finne opp kruttet på nytt er visstnok alltid populært.
Det finnes vel hundrevis, sannsynligvis tusenvis av slike apper i forskjellige utgaver.

Hvis det gjør , link meg. Fordi jeg skal ikke lage en for å tjene penger, men lage en jeg for bruk for på siden min. Jeg finner ingen, kan du finne for meg?
 

NilsF

Medlem
Hvis det gjør , link meg. Fordi jeg skal ikke lage en for å tjene penger, men lage en jeg for bruk for på siden min. Jeg finner ingen, kan du finne for meg?

Det jeg hadde i tankene var den typen apper som Bjrl omtalte ovenfor, da han viste til facebooksiden til Star Tour Norge. Ut fra det du har skrevet i etterkant, skjønner jeg at det er en annen type app du er ute etter, ikke en som bare gir mulighet for flere undersider, men flere undersider med diskusjonsvegger. Det blir noe helt annet.

Jeg har imidlertid sett facebooksider med brukerkommentarer på undersider, for eksempel til et produkt, men det blir vel også noe helt annet enn det du søker?

Et spørsmål som reiser seg fra en helt utenforståend til din business, er hvorfor du ikke i stedet oppretter flere facebooksider hvis det er snakk om helt separate diskusjoner på "vegg", eller alternativt en webside med et diskusjonsforum med alle de kategorier du måtte ønske deg, og så ha en "felles" facebookside for å drive trafikk inn til websiden?
 

Tony J

Alle skal få
Jeg har imidlertid sett facebooksider med brukerkommentarer på undersider, for eksempel til et produkt, men det blir vel også noe helt annet enn det du søker?
QUOTE]

Dette er i nærheten. Men jeg kan ikke BARE ha komentarene. Må ha mulighet for å legge til
bilder/album også. (Videofunksjoner er ikke et must).

For mitt prosjekt er det et must å ha all undersider/vegger på samme facebookside.

Jeg kan komme opp med et bilde i kveld på hvordan jeg ser for meg det skal se ut.

Tony
 

Tony J

Alle skal få
Det er noe slik jeg ser for meg resultatet skal se ut ca:

Bildr.no

Er det noen som kan, eller vet om noen som kan lage dette.
Vennligst ta kontakt :)

Tony
 

sta

Medlem
Det er desverre ingen enkel måte å kopiere funksjonaliteten til en Facebook wall. Det du kan gjøre er å lage en app som har samme funksjoner som en Facebook wall og så style denne slik at brukeren kjenner seg igjen og ser dette som en normal Facebook wall. Du vil dog få en rekke utfordringer når du skal kople din egenutviklet vegg mot Facebook. Bla. er det ingen funksjon i Facebook sin API for å registrere en "like". Dvs. når en bruker klikker på "Like" på din egenutviklet vegg, så blir det veldig vanskelig å få registrert dette klikket på brukerens egen Facebook vegg.

Jeg tror det blir vanskelig å lage noen fullgod løsning. Hva med rett og slett å bare lage en liten app som viser en Facebook kommentar-widget? Veldig enkelt å sette opp, men du får selvfølgelig ikke mulighet for posting av bilder og vdeo.
 

Tony J

Alle skal få
Det er desverre ingen enkel måte å kopiere funksjonaliteten til en Facebook wall. Det du kan gjøre er å lage en app som har samme funksjoner som en Facebook wall og så style denne slik at brukeren kjenner seg igjen og ser dette som en normal Facebook wall. Du vil dog få en rekke utfordringer når du skal kople din egenutviklet vegg mot Facebook. Bla. er det ingen funksjon i Facebook sin API for å registrere en "like". Dvs. når en bruker klikker på "Like" på din egenutviklet vegg, så blir det veldig vanskelig å få registrert dette klikket på brukerens egen Facebook vegg.

Jeg tror det blir vanskelig å lage noen fullgod løsning. Hva med rett og slett å bare lage en liten app som viser en Facebook kommentar-widget? Veldig enkelt å sette opp, men du får selvfølgelig ikke mulighet for posting av bilder og vdeo.

Jeg MÅ ha minimum bilder, så dessverre går det ikke.

Jeg trenger ikke like funksjonen på de egenutviklede veggene. Trenger kun veggen på hver kategori med muligheteter for å laste opp minimum bilder.

Tony
 

Tony J

Alle skal få
Så det du trenger er egentlig bare en "kommentarfunksjon" som stilmessig ser ut som Facebook og som gir brukeren mulighet for å poste tekst og bilder? Dette bør ikke være så veldig vanskelig å få til. Antar vel at det vil ta 6-7 timer å utvikle.


Ja, det stemmer. Må ikke se ut som facebook, men det er vel tryggest ta folk kanskje betror seg mer til stilen da. Siden jeg trenger 20 slike undersider med kommentarfunksjon, blir det da 20 apper? Eller hva skal jeg kalle prosjektet? Forresten, driver du med slikt?

Tony
 

sta

Medlem
Du trenger strengt tatt 20 apper ja, men disse kan alle hente samme kode fra ekstern server, så det trenger ikke å ta mye ekstra tid å legge dette ut på flere faner. Men; Kan du ha 20 slike faner nedover i venstre kolonne på en Facebook-side? Det er vel en grense på hvor mange som faktisk vises?

Vi driver med utvikling av Facebook-applikasjoner, så send meg gjerne en PM om du ønsker et tilbud.
 
Topp