Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebooksider - Reklame på applikasjonen din

Tony J

Alle skal få
Hei

Hvis dere besøker denne lenken: Advertising Providers on Facebook Platform - Facebook Developers
så vil dere se en oppdatert liste over de som har lov til å levere reklame til
din facebookapp på facebooksiden din.

Siden Facebook ikke har tillatt med google adsense enda så er jeg på utkikk etter
et alternativ som er etablert mot norske forbrukere. Jeg har ikke så lyst til å ha
engelske reklamer på min norske app.

Det er jo egentlig et ubrukt marked enda dette, men er det noen som ser noen
alternativ som er brukt i norge fra før av som jeg kan ta en nærmere kikk på?
Jeg frykter at ingen på den listen der er noe jeg kan bruke mot det norske folk.

Er takknemmelg dersom noen ser en bedrift som også retter seg mot Norge.

Tony
 

alterego

Medlem
Jeg ser etter det samme for tiden.

Kan jo håpe Google AdSense slipper inn i varmen etterhvert.

Noen som kjenner til noe norsk alternativ?
 

Frode

Medlem
"Note: If a company you wish to work with is not on this list please direct them to the terms linked to above."

Bare å ta kontakt med AdSense det da :D hahaha
 

picxx

Well-Known Member
OpenX er godkjent.
Smekk annonsene du ønsker å vise inn i en openX platform og du er good to go!
 

Tony J

Alle skal få
OpenX er godkjent.
Smekk annonsene du ønsker å vise inn i en openX platform og du er good to go!

Alle på listen er godkjent, men du mente vel at den kan brukes i forhold til det norske markedet og godkjent av deg?

Jeg har sendt de en email for litt forklaring.

Er det noen andre i den listen?

Av advertiser og publisher, så antar jeg at det er publisher jeg er? advertiser(adwords) . publisher(adsense) ?

Takker for tips!

Tony
 

Tony J

Alle skal få
Opp.

Trenger flere tilbydere som tilbyr reklame på facebook apps. Dersom det er folk med godt besøkte facebooksider så må jo dette være interessant for flere:)

Flere forslag fra listen fra url'en over mottas med takk.

Kun openx foreslått til nå. Jeg vil senere vise hva jeg får til med dette.

Tony
 

Tony J

Alle skal få
Altså... OpenX er jo programvare for å administrere annonser/bannere. Det er ikke en leverandør av annonser/bannere.

Takk for info Bjrl.

"Siden Facebook ikke har tillatt med google adsense enda så er jeg på utkikk etter
et alternativ som er etablert mot norske forbrukere." .

Jeg var da ute etter et alternativ til adsense, og hadde tenkte da ikke på at det lo noe automatikk i at dette kunne være en programvare.

Er det slik at alle tilbydere på den listen leverer programvare. Det beste hadde vært noe lignende adsense: Få en kode -> legge på appen -> $$$

Tony
 

picxx

Well-Known Member
Det beste hadde vært noe lignende adsense: Få en kode -> legge på appen -> $$$

med openX blir det slik
Få en kode -> legge i openX -> legge på appen -> $$$
 

Tony J

Alle skal få
med openX blir det slik
Få en kode -> legge i openX -> legge på appen -> $$$

Hvem får man kodene av?

+

OpenX er langt fra gratis:

The Enterprise package starts at £500 per month which allows you to serve 10 million ad impressions (at an eCPM of £0.05)

Har du heller noen forslag på leverandør av annonser/bannere lik adsense kanskje?

Bruker du OpenX selv?

Tony
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Har brukt OpenX masse i gamle dager mens den het PhpAdsNew, funka ihvertfall flott da, og det er en gratisversjon: Open source ad serving platform for publishers | OpenX | OpenX

MEN - openx har flere forskjellige produkter/løsninger. I bunn og grunn er det et annonsestyringssystem, der du kan legge inn masse forskjellige annonsekoder, både fra google, tradedoubler, osv osv, og deretter vil de forskjellige annonsene vises ut fra alle mulige parametre du kan sette.

I tillegg har de satt opp et par andre tjenester, bla Ad marketplace - Maximize for your advertising space | OpenX, som jeg lurer på om kan være det som er ment at skal stå på den lista.
 
Topp