Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"False" utenlandske personer trykker på Facebook-reklamene min

Utenlandske personer trykker på Facebook-reklamene mine

De siste dagene har jeg reklamerer på Facebook for en av sidene mine. Jeg har valgt at annonsene kun skal vises for nordmenn. Dessverre er det fortsatt en flere utenlandske som trykker liker på siden min gjennom FB ads. Disse har ikke adresse i Norge, og skriver ikke på norsk noe sted på profilene sine. Så er ganske sikker på at de ikke har noe tilknytning til Norge. Har akkurat slettet rundt 40 personer, som jeg er ganske sikker på at ikke hadde noe med Norge å gjøre.

Er det flere som har opplevd dette?
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Jeg har kun 35 liker og har ikke markedsført siden min. Men de 3 siste likerne er fra utlandet og har ikke snøring på hvor de kommer fra.

Men du reklamerer på facebook sier du. Kjører du sponsede reklamer via godkjent software listed på whitelisten til facebook for facebook apps, eller bruker du noe adsense lignende?

Jeg har tidligere posted en tråd om reklame på facebook og ønsker all mulig hjelp her :=)

Tony
 

picxx

Well-Known Member
Kan ikke si jeg ser vitsen med å slette likes, uansett.
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg har kun 35 liker og har ikke markedsført siden min. Men de 3 siste likerne er fra utlandet og har ikke snøring på hvor de kommer fra.

Men du reklamerer på facebook sier du. Kjører du sponsede reklamer via godkjent software listed på whitelisten til facebook for facebook apps, eller bruker du noe adsense lignende?

Jeg har tidligere posted en tråd om reklame på facebook og ønsker all mulig hjelp her :=)

Tony

Gå inn på adminpanelet på FB siden din - få et større publikum - opprett en annonse
 

Tony J

Alle skal få
Gå inn på adminpanelet på FB siden din - få et større publikum - opprett en annonse

Oki,jeg tenkte feil.

Er ikke betalte annonser for å skape trafikk jeg er ute etter.

Det er annonser på appen min for å tjene penger jeg er ute etter
og må være godkjent i henhold til whitelisten til facebook :)

Men ellers takk.

Tony
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har nå kjørt en del annonsering som ikke har ført til salg. Folk som surfer på facebook er i en annen modus enn folk som klikker på en Google Ad fra søkeresultatene.
Såpass annen modus at jeg nå har sluttet å kjøre disse ads, foreløpig.
 
Jeg har nå kjørt en del annonsering som ikke har ført til salg. Folk som surfer på facebook er i en annen modus enn folk som klikker på en Google Ad fra søkeresultatene.
Såpass annen modus at jeg nå har sluttet å kjøre disse ads, foreløpig.

I første rekke er jeg ønsker jeg likes, og har skrevet veldig bokstavelig hva jeg er ute etter eks. "Kun trykk her om du liker". Og grunnen til at jeg har slettet mange personer fra siden er at jeg ikke er ute etter folk i kina eller usa, som ikke har venner i Norge, og som derfor kan få andre folk til å trykke på reklamene mine uten at jeg verken tjener penger eller får nye likes.

Har laget en rekke forskjellige reklamer, både i forskjellige aldersgrupper og inndelt i kjønn. Det som virker best er "Venner liker denne siden, trykk liker"-muligheten som Facebook har kommet med.
 

picxx

Well-Known Member
Skjønner fremdeles ikke vitsen med å slette likes?
Det er vel ikke kun de som liker siden din som ser facebookannonsene dine?
Om det er slik at du annonserer for å få likes og setter inndeling til kun norge betyr jo dette at facebook serverer annonsene til land som du ikke har valgt og at det ligger en feil der.
Mulig det er jeg som ikke helt forstår denne problemstillingen din, men utifra det du har skrevet ser jeg overhodet ikke vitsen med å manuelt slette likes....utbroder gjerne hvis det er noe jeg har gått glipp av her, da jeg er veldig intressert i akkurat dette.
 
Jeg har lagt til annonser under "Sponsede hendelser",

"(Jeg) liker MeWant.no.

MeWant.no(+Logo)
Liker(Knapp)"

Og om jeg har folk fra utlandet som motformodning skulle viser dette, kan jeg risikere å betale for å få flere utenlanske likes.
 

picxx

Well-Known Member
Og om jeg har folk fra utlandet som motformodning skulle viser dette, kan jeg risikere å betale for å få flere utenlanske likes.

Så du konkluderer med at nordmenn ikke har utenlandske venner? :D
 
Så du konkluderer med at nordmenn ikke har utenlandske venner? :D

Hehe, veldig veldig godt poeng! Prøver i det minste å hindre at jeg misbruker penger. La akkurat merke til at jeg ikke hadde valgt personer med norsk språk, kun personer fra Norge. Skal prøve å se om det har noe innvirkning.
 

picxx

Well-Known Member
Hehe, veldig veldig godt poeng! Prøver i det minste å hindre at jeg misbruker penger. La akkurat merke til at jeg ikke hadde valgt personer med norsk språk, kun personer fra Norge. Skal prøve å se om det har noe innvirkning.

Hvis det er mulig å velge kun de som har facebook innstilt på norsk språk vil du vel kunne begrense "leaks" ganske betraktelig vil jeg tro?
(jeg har ikke testet den nye annonseinterfacen, så er spennende å se hvor bra det virker)
Gi gjerne tilbakemeldinger etterhvert som du får resultater.
 
Topp