Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Falske FB-likes og dens verdi

hvaer

Medlem
I dag er det en artikkel på HW.no skrevet av Jan Hagen fra Metronet.

Trodde noen sekunder at dette var en totalt uinnvidd person, men at det var fra en av de mest kjente aktørene innenfor SEO i dette landet, skremmer meg. Det er helt ufattelig for meg at de kan publisere noe slikt som dette. Under er hans ord i fet skrift.

Her er prislisten for falske sosiale signaler, med en leveringstid på 1 til 30 dager:

Lurer på hvor han har sett prisen hen. Isåfall, hvis dette er gjengs for kunnskapen i Metronet, så kan jeg forstå hvorfor prisene deres er som de er... For dette er en svært høy pris for falske likes.

Alle som selger «likes», tilhengere og delinger gjør dette ved hjelp av en type botnettverk.
- Alle? At ikke Jan Hagen er klar over at det finnes en drøss med programmer som kjører lokalt på en brukers maskin som kan gjøre dette er mildt sagt underlig. Eller kan man regne en maskin med proxy for en type botnettverk? Ikke i mine øyne.

Mitt spørsmål er derfor som følger: Er 10 000 falske likes på Facebook egentlig verdt prisen?

Metronet ønsker tydeligvis flere kunder, og synes inntjeningen er for lav. Hele artikkelen er jo en ren salgsartikkel for Metronet, med å legge til flere myter om hvordan alt gjøres iht uetisk nettmarkedsføring. Jeg trodde at det var påkrevd at reklame på en nettside, ble merket som reklame...
 
Wow, tror ikke jeg har hørt om falske likes for denne prisen før.
4990,- NOK for 10 000 falske likes ?
Langt mer enn jeg noen gang har sett.

Jeg sier ikke at jeg er for salg av falske likes, og han er inne på noe med at Facebook jobber med å rydde opp dette.
 
Topp