Kjapp og trygg hosting for Wordpress

FB annonse effektivitet

river

Medlem
Jeg har tenkt å prøve meg på en FB annonse.
Jeg har en FB fan page for min nettbutikk. Her har jeg ikke mer enn knapt 100 fans. Jeg ønsker flere fans.

Hva anbefaler dere?

1. At annonsen oppfordrer folk til å "Like" min fan side slik jeg får flere fans(dvs annonsen linker direkte til min FB fan side)

2. At annonsen reklamrer for spennende produkter/tilbud og linker direkte til nettbutikken

Har lest at FB annonsering ikke konverterer så bra til salg men er effektiv for å få fans, erfaringer ?
 

picxx

Well-Known Member
Har lest at FB annonsering ikke konverterer så bra til salg men er effektiv for å få fans, erfaringer ?

Hva er hensikten med en masse fans om du ikke selger noe da?
 

river

Medlem
Det er vel sånn når man har mange fans så når man ut til etter større publikum etter vært som man kommer med nye produkter =)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Taktisk (salgsutløsende) vs strategisk (f.ex. merkevarebygging, som å skaffe flere "fans" egentlig er) annonsering... klassisk problemstilling

Det ene gir mer her og nå, det ene gir mer på sikt. Prøv å kjøre litt av begge deler, bytt f.ex. på dem - en uke av den ene, så en uke av den andre, osv, eller kjør begge parallellt på lavere budsjett. Ville kanskje ha starta med litt fansbygging, så vil den salgsutløsende annonsen ha bedre effekt i neste runde.
 
Topp