Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Feedback ønskes på twiblogs.com

mkander

Medlem
Hei

I det siste har det vært en del regn her på sørlandet. Det har resultert i TwiBlogs (beta).

Her kan dere se et eksempel: TwiBlogs / lancearmstrong

For å se på sin egen "blogg" kan man gå til twiblogs.com/ditt_twitter_brukernavn

Features:
- Replies som comments
- Lenker i tweeten vises direkte for støttede sider (foreløpig kun på twitpic-lenker)
- Oversiktlighet over replies
- Mer "blogg-følelse". Lettere å replye på akkurat den tweeten man vil.

Planer fremover er widgets osv... Og bli whitelista hos Twitter - krever en del API calls det her.

Så hva synes dere? Er dette noe nyttig? Feedback mottas med takk!

hilsen Magnus
 

Keanu

Geek
Det så veldig bra ut. Hadde problemer med @lancearmstrong (kom ikke opp etter å ha lastet i 30 sec), men sjekket også min egen, som så veldig bra ut.

Har sett etter et sted hvor jeg kan følge samtaler mellom folk jeg følger og ikke følger, og da er nok denne siden den beste jeg har sett. Skal sies at jeg ikke har leta så veldig mye. :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
genial ide. Har lenge tenkt på at det jo burde finnes en tjeneste som dette. Det er jo faen meg umulig å følge en debatt på twitter slik det er idag. Med en slik tjeneste er det jo enkelt.
 

mkander

Medlem
Takk for feedback! Gøy å høre hva folk mener.

@keanu Lance har en del replies, det er nok det som gjør det. Cacher enda mer nå, så nå skal det gå fortere. Siden skal komme opp i løpet av 10 sekunder maks.

@peterandrej Ja, det gir litt mer info enn kun å lese updates, gøy å se hva folk svarer også (til hvilke tweets).
 

mkander

Medlem
@Msites Jeg har aldri sett en sånn tjeneste før, men det kan sikkert være at noen andre har tenkt på noe sånt. Men tror iallefall ikke at det er noen etablert tjeneste som gjør akkurat dette.
 

mkander

Medlem
@olafmoriarty Takk! Kommentarsorteringa er fiksa nå, det er den riktige måten å gjøre det på ja. Har noen ideer om hvordan tempoet kan økes, blant annet med mer caching og færre API-kall mot Twitter... jobber videre med det. Nå blir sidene cachet i 5 minutter statisk etter hver lasting, det hjelper jo litt.
 

michaelo

Medlem
Ved første øyekast så ser dette veldig bra ut. Dette er en type tenking jeg helt klart kan like :) Det eneste jeg kan sette fingeren på nå er hva som skjer om man skriver inn et ikke-eksisterendes brukernavn (skjer det samme om man søker eller skriver direkte i URL'en) - her får man nå bare en side med PHP-errors. Hva med å f.eks foreslå korrekteringer til mulige match av brukernavn?
 

Gaasehud

Medlem
Dette så kult ut, mkander! :) Kul idé og virket veldig naturlig i sammen med Twitter.

Om noe skal forbedres foreslår jeg å gjøre noe med forsiden. Den er for det første venstrejustert i motsetning til undersidene og virker veldig grå og trist. Med en gang man besøker en bruker ser sida bra ut, men forsiden er litt pjuskete mener jeg. Regner med at den ikke er / har vært 1. prio, men nå som resten av sida er så bra foreslår jeg å gjøre noe med den.

Hehe, dette blir vel kanskje litt å ta i, men noe litt mer logoaktig enn overskriften på forsiden hadde gjort seg.

Jeg savner en måte å komme seg til forsiden av TwiBlogs, f.eks. en link oppe i høyre hjørne (logoen?)

Ellers blir dette spennende, håper den kommer til å bli populær – det tror jeg! :D
 

mkander

Medlem
Det eneste jeg kan sette fingeren på nå er hva som skjer om man skriver inn et ikke-eksisterendes brukernavn (skjer det samme om man søker eller skriver direkte i URL'en) - her får man nå bare en side med PHP-errors. Hva med å f.eks foreslå korrekteringer til mulige match av brukernavn?

Takk for feedback! Dette er en bug som jeg bare ikke har fått ordna opp i enda. Planen er å vise en slags 404 side. Å ta med forslag til riktige brukernavn er en god ide, skal se om jeg kan få det på plass :)
 

mkander

Medlem
Dette så kult ut, mkander! :) Kul idé og virket veldig naturlig i sammen med Twitter.

Om noe skal forbedres foreslår jeg å gjøre noe med forsiden. Den er for det første venstrejustert i motsetning til undersidene og virker veldig grå og trist.

Takk for feedback! Designet må definitivt sprites opp en god del, det er jeg helt enig i. Problemet er bare at jeg er ganske dårlig på design, men finner nok ut noe.

Den venstrejusteringa trodde jeg at jeg hadde fikset... får ta en dobbeltsjekk på det.

Med en gang man besøker en bruker ser sida bra ut, men forsiden er litt pjuskete mener jeg. Regner med at den ikke er / har vært 1. prio, men nå som resten av sida er så bra foreslår jeg å gjøre noe med den.

Setter fokus på det nå fremover ja.

Hehe, dette blir vel kanskje litt å ta i, men noe litt mer logoaktig enn overskriften på forsiden hadde gjort seg.

Jeg savner en måte å komme seg til forsiden av TwiBlogs, f.eks. en link oppe i høyre hjørne (logoen?)

Notert :)

Ellers blir dette spennende, håper den kommer til å bli populær – det tror jeg! :D

Takk for gode innspill! :)
 

Gaasehud

Medlem
Kom over noen småting jeg tenkte det var greit å nevne for deg, mkander;
- når man går inn på en bruker, f.eks. FredrikNO og man klikker på brukernavnet til en som har "replyet" kommer man bare til #. I dette tilfellet twiblogs.com/fredrikNO#.
- når man klikker på et brukernavn med @ foran er det vel ikke noe vits å åpne den i nytt vindu/ny fane? _blank altså.
 

mkander

Medlem
@mattisaas
Takk, har ordna opp i de to punktene du nevner. Lenket direkte til twitter på den lenken før og da var det greit å åpne i nytt vindu. Endret til interne lenker og glemte å fjerne _blank.

Kan også nevne at jeg har engasjert en designer til å lage et bedre design til siden, så forhåpentligvis ser siden mye bedre ut om noen uker :)
 
Topp