Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Feedback på logo

Aron

New Member
Heisann.
Jeg har 2 logoer som jeg har fått lagd og er usikker på hvilke av de som burde brukes. Pr dags dato bruker jeg logo nr 2. Hva syns dere jeg burde bruke og hvorfor?

All feedback er velkommen.

Logo 1:
logo.png


Logo 2:
Senking-2.png
 

Stoppet

Banned
Nummer to var tøff. Og det er jo også en bil
 

tomro

Member
Ikke for å være en festbrems, men jeg syns begge logoer var rotete. Måtte faktisk lese to ganger for å oppfatte hva det stod. (Det er i'en som gjør ting vanskelig). Nå ante jeg ikke noe om sammenhengen, så om jeg hadde vist at det var bil-relatert før jeg så logoen, hadde jeg kanskje oppfattet ting raskere, men syns altså begge var for komplekse.
 

Aron

New Member
Ja, jeg har tenkt det samme selv angående i'en men usikker på hva annet jeg kan gjøre. Jeg vil ha en logo som ikke bare sier firma navnet men også viser hva vi driver med.. og en demper med fjærer var liksom den ene tingen jeg kom på :)

Forslag til endringer er hjertelig velkommen.
 
Sist redigert:

Stoppet

Banned
Du mente kanskje nr 1 der? :)

Til dere andre.. Noen spesiell årsak til at nr 1 er best? Kanskje mer proffesjonell? Tusen takk for tilbakemeldingene :)

Selvfølgelig. Var litt kjapp der :)
 

tomro

Member
Jeg vil ha en logo som ikke bare sier hva firma driver med men også viser det.. og en demper med fjærer var liksom den ene tingen jeg kom på :)

Jeg tror altså ikke at det nødvendigvis er ett så stort problem, da jeg tror at de som kommer inn på det stedet der din logo vises, er utmerket klar over hva logoen illustrerer (du har en annen målgruppe enn meg), men jeg tenkte altså først på ett isbor. :)

Jeg er på ingen måte noen grafisk designer, men jeg tenker i allefall at du max skal ha ett element som er litt "komplisert". På begge logoer har du flere ting på gang: På nummer 1: bilen, i'en og .no som er satt opp vertikalt. På nummer 2 har du både maling på s'en, i'en, "støvet" samt en font som kanskje krever litt ekstra konsentasjon for å oppfatte helt.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Helt klart nr. 1.. Ikke bare ser du konturene av en bil, men den representerer og hva dere driver med :)
Hvem har designet disse, forresten?

/S
 

Aron

New Member
Ser ut som det faller på Nr.1 ja.. Målgruppen min er alle fra 15 til 99 år som har bil og er bilinteressert :)

Helt klart nr. 1.. Ikke bare ser du konturene av en bil, men den representerer og hva dere driver med :)
Hvem har designet disse, forresten?

/S
Logo nr.1 fikk jeg laget av en designer på http://99designs.no/ En fin side det der :)
Logo nr.2 fikk jeg laget av en venn som driver litt med sånt på si.
 
Topp