Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Feil URL er indeksert i Google

appelsin

Medlem
Jeg har mange norske domener som peker til Bluehost-server under et primærdomene, heretter kalt primary.no. Når jeg lager såkalte add-ons for de andre domenene, får de også et sub-domene av typen norskdomene-no.primary.no. (eksempel)

Mitt problem nå er at ett av mine domener plutselig ikke er indeksert i Google på domenet det er ment for, nemlig norskdomene.no, men heller Sub-domenet norskdomene-no.primary.no.

Av alle mine nettsider, har dette aldri skjedd før, og jeg ønsker at norskdomene.no skal være domenet som er indeksert i Google.

1. Hva skyldes denne feilen?
2. Hva er enkleste løsning for å få tilbake norskdomene.no i Google, og ikke det knotete sub-domenet?

Disse endringene må ha skjedd nylig for det var ikke sånn før.

På forhånd takk!
 

appelsin

Medlem
Jeg må vel skrive en .htaccess fil med 301 Redirect.

Hvilken kode skal jeg bruke for å peke norskdomene-no.primary.no til norskdomene.no?

Dette gjelder også for alle sidene på nettsiden, slik som:

norskdomene-no.primary.no/kontakt-oss.html, som skal peke til norskdomene.no/kontakt-oss.html.

Noen forslag? Har prøvd å søke på Google, men får det ikke til . Vet ikke hvilken kode jeg skal bruke for dette formålet, eller hvor jeg skal legge htaccess-filen. Jeg har bare en mappe på serveren med denne nettsiden.
 

Eggan

medlem
Tar jeg ikke helt feil kan du enkelt sette opp dette i cPanel.
Bare gå til "Subdomains" og sett opp en videresending der. Skal gjøre det du beskriver i din siste post.
 

appelsin

Medlem
Eggan: Takk for svar. Jeg fant ut dette før du la inn svaret.

Den endelige løsningen er å bruke Redirect-verktøyet til Bluehost, og finne sub-domenet i listen, og peke dette til den riktige siden. Ved å hake av for "Wild card", vil samtlige sider peke til riktige sider.

F.eks.:

norskdomene-no.primary.no/kontakt-oss.html vil peke til norskdomene.no/kontakt-oss.html. Deretter vil Bluehost opprette automatisk en htaccess-fil, med kodene

Rewritecond og rewriterule

:)
 
Topp