Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Festivalguiden trenger prøvekaniner og medlemmer!

Hva er dommen?

  • Bra

    Stemmer: 1 7,7%
  • Ganske bra - Potensiale

    Stemmer: 4 30,8%
  • Ikke så bra, men potensiale

    Stemmer: 7 53,8%
  • Dårlig

    Stemmer: 1 7,7%

  • Totalt antall stemmer
    13
  • Avstemningen er stengt .

doffen74

Medlem
Hei.
Jeg startet en festivalguide i 2004, men den har liksom ikke blitt noe særlig. Nå har jeg tatt et skikkelig skippertak for å gjøre den verdig navnet.
Jeg er ingen designer, og det har vært ganske tydelig. Nå har jeg skjønt at det er noe som heter css, og funnet noen maler som kanskje kan brukes med litt modifikasjoner.

Jeg trenger alltid noen tilbakemeldinger på hva som fungerer og ikke. Hva som evt. mangler eller trenger å forbedres eller endres.

Det har nå snart vært 40.000 besøk siden 8/3, men ikke mye medlemsaktivitet... Kanskje ikke så rart med alt rotet som har vært. Håper dette kan endres snart - Det er jo midt i sesongen!

Her er linken Festivalguide - Guide til festivaler, konserter, messer og andre begivenheter
 

muffins

Medlem
Velkommen til Webforumet :)

Synes det ble veldig mye tekst. Burde få inn litt bilder og visuelle elementer for å pirre leseren. En litt freshere logo hadde ikke vært heldumt det heller.

Fin og oversiktelig meny, bra!

"Ny festival" og "Oppdater" i menyen føler jeg kun burde vises kun for de som er registrerte medlemmer. Regner med de fleste som kommer inn på denne siden vil lese om festivaler, og bare et fåtall vil registrere seg, så føler det er unødvendig å forvirre leseren med det.

Under "Viktig" og noen steder på siden føler jeg det er altfor mye luft mellom elementene og teksten. Samtidig er det steder hvor tekst og elementer er veldig tett oppi hverandre. Prøv å sy sammen designet litt, og ha samme "luftavstand" på hele nettstedet.

Oversett alt til norsk.

Ellers har siden bra potensiale!
 

sKrud

Meget sliten student
Det første jeg legger merke til er den enorme skriften du har gitt navnet på siden..Dette synes jeg du kan lage en logo til..å gjøre den mindre..Eller er faktisk ikke designet på siden dårlig..det er rent og pent, men trenger nok litt struktering..Du kan prøve å dra mer fokus mot registreringen av brukere ved å lage en fancy registreringsknapp eller en banner til registreringssiden...

Ved å sortere artistene alfabetisk vil det være letter å finne artisten man ser ettter...

Er også litt vanskelig å få fatt på hva siden egentlig skal gi brukeren..

Bilder av artister og andre ting hadde satt fart på siden..:)

Lykke til
 

Gaasehud

Medlem
Kom seg en hel del med nytt design, valg av template var fint. Som flere har sagt savner jeg litt trøkk; få inn hvert fall ett bilde på forsiden av en skikkelig festival med folk og leven! :D Om du skjønner meg. Da tenker folk at det er gøy med festival, samtidig som det ikke helt skal ta overhånd – la det være fint og oversiktlig som nå, men kanskje litt mer "moro". :) F.eks. noe sånt eller noe slikt.

Domenet er bra og vil sikkert være bra i forhold til SEO. Og ja, en logo hadde nok gjort seg. ;)

Lykke til videre! :)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg stemte "ikke så bra, men potensiale" fordi nettsiden stinker, men domenet har et potensiale.
Liker råd som er gitt tidligere i tråden.
Bilder, evt. videoer gir mye til brukeropplevelsen på en side.
Kun tekst blir fort veldig tamt.
 

doffen74

Medlem
Hei, og takk for responsen!
Jeg må nok notere ned det som blir påpekt her og andre steder. Deretter skal jeg ta for meg alle punktene og ta alt til etterretning. Dette var mye bra kritikk, og jeg er ikke så dum at jeg ikke tar den til følge.

-Jeg skal ordne en logo.
-Få inn et bildesystem (har et på gang hvor folk kan laste opp bilder selv)
-Så skal jeg få til litt bedre kommentar/diskusjonsopplegg, avstemninger og et par andre småfunksjoner.
-Jeg må rydde i menyene og få struktur i hvor de forskjellige elementene skal være.
-osv.

Men først må jeg få geolokalisering og oversiktene til å fungere. Da er det grunnleggende på plass og jeg kan pynte litt.

Ny dag i morgen - da begynner jeg på korrigeringene.

Takk for i dag - og takk for feedback :)
 

doffen74

Medlem
Hva mener du med geolokalisering?

Et system som skal hjelpe til med å vise innhold avhengig av hvor du befinner deg. Etterhvert som det kanskje blir veldig mye arrangement, og kanskje fra hele verden, er det ikke sikkert alle er så interessert i å måtte bla seg gjennom hundrevis av saker fra kuala lumpur osv for å finne ut hva som skjer på operaen i oslo til helgen.

Da kan dette systemet hjelpe til. Det prøver å slå fast circa hvor du befinner deg. I alle fall land og fylke/distrikt. Så filtreres listen deretter. Hvis man ønsker, så kan man utvide området for å vise flere arrangement.

Den irriterende teksten over innloggingen skal bort. Det er bare for å indikere om det fungerer inntil videre.
 

doffen74

Medlem
Your wish is my command!

Får jeg det som jeg vil ha, så vil jeg følge:
1. visse artister
2. visse events (e.g. norwegian wood)
3. et geografisk avgrenset område (maks 50 km fra der jeg bor).

og ja - bilder er nødvendige.

Selvfølgelig skal du få det som du vil! :)

Man legger ganske enkelt artisten eller festivalen man ønsker å følge til i favorittene. Det skal være et valg for det i menyen til den enkelte artikkelen.

Når man registrerer seg, og samtidig angir hvor man bor, så blir det geografiske området automatisk begrenset på siden under menyvalg "Festivaler". Så kan den enkelte utvide radiusen eller andre kriterier. Jeg skal lage en funksjon for å legge til steder som ikke finnes i databasen (for folk som tar seg bryet med å finne koordinater for stedet sitt)

Jeg hadde litt mer bilder før jeg endret css malen, og jeg skal snart få dem på plass igjen. Det er mulig å laste opp bilder for artister, og snart også for festivaler. Disse vil vises i f.eks. "De nyeste bildene" og i forbindelse med hvilke artister som er nærmest i kalenderen. Kanskje også utfra hvem og hva som er mest populært i følge statistikk og avstemming. Til slutt kan det lages et opplegg for å vise dagens bilde, eller et tilfeldig utvalg.

Blir det bra?
 

doffen74

Medlem
Bilder og favoritter

Får jeg det som jeg vil ha, så vil jeg følge:
1. visse artister
2. visse events (e.g. norwegian wood)
3. et geografisk avgrenset område (maks 50 km fra der jeg bor).

og ja - bilder er nødvendige.

Hei.
Nå har jeg fått inn noen bilder, pluss mulighet for å registrere favoritter (artist og festival). Det er kun registreringen som er ferdig, men da er det i alle fall gjort. Resultatet kommer i neste nr.
 

doffen74

Medlem
Hva menes?

En side med live-blogging fra de forskjellige festivalene kunne vært stilig, da blir siden din veldig aktuell plutselig.

Hva mener du? At jeg lager en egen blogg her, eller at innholdet fra de forskjellige festivalene vises på siden min? hmm... Hvordan kan jeg få det til?

Men, en god ide! Må bare finne ut hvordan jeg kan gjøre det... Noen forslag?
 
Topp