Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Finansside med meget godt domene selges

Status
Stengt for ytterligere svar.

Dag Frogner

Supermedlem
http://www.forbrukslånguiden.no selges.

Det er, som dere ser, ikke veldig mye innhold her, men jeg kommer til å legge ut 5 unike artikler om ikke så altfor lenge, så da får den ihvertfall litt innhold. Jeg skal også fikse favicon og det som eventuelt måtte være av småpirk som f.eks at tabellen ikke sorterer korrekt nå.

Jeg har ikke noe trafikktall eller inntekter å vise til, da den er helt fersk, men når man har forbrukslån som betaler ca 1000,- pr godkjente søknad, burde det være godt mulig å tjene penger på en slik side ved å annonsere målrettet på f.eks Adwords eller Facebook.

Og om man vil kjøre på med SEO for å rangere på "forbrukslån" f.eks, har man ihvertfall et meget godt domene til det.

Sist domenet ble solgt (altså kun domenet) gikk det for 3000,-, så jeg vil ikke vurdere bud under 5000,- eks mva for nettsiden slik den står nå.

BIN / Kjøp nå: 10.000,- eks mva.

Tar helst i mot bud i tråden, men om du vil være anonym, er det selvfølgelig lov å sende meg en PM.
 

NilsF

Medlem
Og om man vil kjøre på med SEO for å rangere på "forbrukslån" f.eks, har man ihvertfall et meget godt domene til det.

Hvordan kan du mene at dette domenet, med det unødvendige halehenget "guiden", er "et meget godt domene" til å rangere på søkeordet forbrukslån? Vil ikke nettopp dette halehenget være "drepen" for den som skal konkurrere mot nettsider med domener som kun inneholder ordet "forbrukslån"?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvordan kan du mene at dette domenet, med det unødvendige halehenget "guiden", er "et meget godt domene" til å rangere på søkeordet forbrukslån?

Det har da nøkkelordet i domenet, riktignok ikke "exact match", men allikevel. Nå vekter jo visstnok google også domenet mindre enn før, og "guiden" er nok heller ikke direkte negativt i folks hoder/oppfatning, så alt i alt ser jeg ikke helt hva som er så galt med Dags påstand.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hvordan kan du mene at dette domenet, med det unødvendige halehenget "guiden", er "et meget godt domene" til å rangere på søkeordet forbrukslån? Vil ikke nettopp dette halehenget være "drepen" for den som skal konkurrere mot nettsider med domener som kun inneholder ordet "forbrukslån"?

Jeg mener ikke at domenet i seg selv automatisk gir en fordel mtp SEO, men jeg mener at om man vil drive med SEO på en slik side, så er dette domenet meget godt.

Det er en stund siden Google ga "exact match domains" en stor fordel i SERP og jeg vil påstå at "guiden" er bedre å ha bak "forbrukslån" enn f.eks "357" eller noe annet random.

"Forbrukslånguiden.no" sier for det første noe om hva man kan forvente å finne, nettopp en guide til/om forskjellige forbrukslån, og et .no-domene vil i veldig manges øyne virke mer seriøst enn .org .com .net etc...

Men hva jeg mener om domenet har igrunn ingenting å si, det er en eventuell kjøper som må vurdere hva h*n mener det er verdt og om det er bra eller ikke.
 

NilsF

Medlem
Jeg takker TorsteinO og Dag Frogner for svar. Jeg tror nok fortsatt at "exact match" for domener ikke er uten betydning rent SEO-messig, men jeg har kanskje overvurdert betydningen. Det blir imidlertid en diskusjon jeg ikke vil ta videre på denne salgstråden. Lykke til med salget!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp