Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Finn èn feil i koden! :S

Hei, folkens!

Jeg har en kode her som gjør meg gal. Jeg føler jeg har gransket HELE koden nøyaktig, men finner ikke feilen, vel problemstilling:

Det er et skjema, ved endring greier den huske ALT den skal, men feltet "oppdrag" greier den ikke huske!. Når det legges inn første gang, kommer det riktig frem, men om man går inn å endrer den, så har den hoppet tilbake til "Firma" (antagelig fordi den er først i drop-down lista).

her er koden:
Pastebin.no - Hele Norges Pastebin! - olephb (25.08.2010 18:09)

Kan du finne feilen?
ALT funker, bortsett fra den ene "oppdrag" tabellen den ikke greier huske ved endring.
 

hnygard

New Member
Muligens feilen ligger i at det er case-sensitivt.

På linje 184 står det:
<option value="Firma"<?php echo ($input->oppdrag=='firma') ? ' selected="selected"' : '' ?>>Firma</option>

Som kanskje bør være
<option value="firma"<?php echo ($input->oppdrag=='firma') ? ' selected="selected"' : '' ?>>Firma</option>

Siden "firma" aldri blir lagret i databasen når "Firma" sendes inn. Samme gjelder vel for 185-187 også.
 

picxx

Well-Known Member
øøh..hva er pastebin?
får opp en blank side jeg.
 
Muligens feilen ligger i at det er case-sensitivt.

På linje 184 står det:
<option value="Firma"<?php echo ($input->oppdrag=='firma') ? ' selected="selected"' : '' ?>>Firma</option>

Som kanskje bør være
<option value="firma"<?php echo ($input->oppdrag=='firma') ? ' selected="selected"' : '' ?>>Firma</option>

Siden "firma" aldri blir lagret i databasen når "Firma" sendes inn. Samme gjelder vel for 185-187 også.

Hm, ja, den lagres i database første gangen, men når jeg går inn på å endre igjen, er det borte å man må velge det på nytt.. Om man husker hva valget VAR, som er problemstillingen her ;p
 
Topp