Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Finne god nisje for adsense

Egon

Medlem
Jeg er relativt ny med nisjesider. Lurer på hvordan jeg kan vite på forhånd adsensw betaler bra pr klikk på et utvalgt tema.

Kan jeg feks bruke adwords verktøy å se hva jeg måtte betalt for å annonsere og hvis prisen er høy, så vil det si at jeg får godt betalt med adsense på en nisjeside med samme tema?

Evt andre nybegynner tips, og for viderekommne?


Starta akkurat en side som gir 1-4 kr pr klikk men noen ganger har det vært 0.10-0.50. Det er dårlig.. bruker bannere, tekst og adsenselink (eller hva det heter)
 
Sist redigert:

Egon

Medlem
Vil det generelt være mer lønnsomt å lage flere "små" nettsider, eller en stor som innholder "litt forskjellig"?

Tenker på at hvis man har en stor med litt forskjellig, så blir det mer trafikk og den vil da ranke bedre på google (...??!?!??)

Om det er flere små, kan innholdet komme frem i URL/Domenet og den kan ranke bedre?

Kanskje en snevert syn fra en nybegynner. Kom gjerne med tips.

Et eksempel i forhold til spørsmålet kan f.eks. være om det hva som er mest lønnsomt av å ha: fotball.no basket.no tennis.no eller sport.no/fotball, sport.no/basket osv.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
SEO er en vitenskap der du hører mye og ikke bør tro noe som helst. Konsentrer deg om sider med temaer som du har peiling, det fungerer best i det lange løp.

La meg ta et genuint eksempel: Jeg har en gang i tiden dyttet ut en side om sportsokker, jeg gir totalt blaffen i dette og forventer ingenting av den. Kanskje en gang i fremtiden blir alle internettbrukere i hele verden sportsokkefetisjister - da skal jeg bygge ut siden min til å bli en spydspiss i markedet. Inntil da får jeg drive med andre ting som interesserer meg mer - gjett hva.
 
Topp