Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Firmanavn

RusselSim

Medlem
Skal starte opp ENK og trenger derfor et firmanavn, men har ingen anelse hva det skal være:cool:, noen forslag?

Synes "Invest" høres gromt ut, tenkte på noe som: BjerkeInvest etc.

Btw, lurte også på om det er mulig å få hjelp til å etablere ENKet hvis det er noen organisasjoner som gjør det.
 

RusselSim

Medlem
Bjerke er området hvor jeg bor? Etternavnet mitt inneholder "norske bokstaver" som æ, ø, å så er nok ikke lurt å ta med det.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Du kan jo ta kontakt med NAV og høre om ikke de kan gi deg litt informasjon om sitt nettbaserte etablererkurs. Det er et kurs som er helt gratis, og du får samtidig kontakt med en slik dude som vil følge deg opp. Du vil med et slikt kurs lære deg det meste innen regnskap og slike nødvendige greier.

For og også ha nevnt det, så må du ha etternavnet ditt med i navnet på et ENK.
 

dennison

Medlem
Skal du investere siden du vill hete Invest? Eller var det bare kult? Hvis du f.eks. er webdesigner passer vel ikke Invest helt imo. mao. du burde ha noe som står til tittelen din, f.eks "BjerkeDesigns" eller "BjerkeImport" alt etter hva du holder på med.
 

RusselSim

Medlem
Du kan jo ta kontakt med NAV og høre om ikke de kan gi deg litt informasjon om sitt nettbaserte etablererkurs. Det er et kurs som er helt gratis, og du får samtidig kontakt med en slik dude som vil følge deg opp. Du vil med et slikt kurs lære deg det meste innen regnskap og slike nødvendige greier.

For og også ha nevnt det, så må du ha etternavnet ditt med i navnet på et ENK.

Takk for tipset om Nav kurset, men er det et bra kurs eller bare søppel fra NAV?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Noen som vet?

Jeg kjenner NAV ganske godt, og kan si at kvaliteten på de ulike kursene varierer noe vanvittig. Det er også store forskjeller mellom ulike deler av landet. Grunnen er så enkel som at det jo ikke er NAV som holder kurs, det er det ulike bedrifter som gjør. NAV betaler bare regningen lzm.

Ang. Navn på firma, så velg noe safe. Invest høres kanskje kult ut nå, etter to pils og en cola, men det høres sikkert ganske teit ut om to år. Selv har jeg bommet på en del domener som hørtes kule ut inne i hodet. Fotballgutt.com er et godt eksempel.

Hvor mange tror du egentlig det er som går rundt og sier "han der ble eid..." (hva betyr det forresten..?) om fire år..?
 

onlyme

New Member
Invest høres litt råflott ut for et ENK. Hva med Bjerke Holding, Bjerke Utvikling, Bjerke Holding Utvikling
 
Hvor mange tror du egentlig det er som går rundt og sier "han der ble eid..." (hva betyr det forresten..?) om fire år..?

Å bli eid har vært et vanlig uttrykk i sikkert ti år om ikke lenger tror jeg. Mener uttrykket var vanlig også når jeg spilte cs rundt 1999-2000. På lik linje med LOL, ROFLMAO osv ;)

Betyr rett og slett at man blir eid, dominert, gruset, banket sønder og sammen e.l.

On topic: Navn som er relativt trygge er jo f.eks "Etternavn Konsult" etc. noe som passer til alle typer firmaer nå og i morgen. Men kan jo uansett endre foretaknavns senere om man har behov for det.
 
Topp