Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fjerne farge fra bilde

Helge

Profesjonell Googlesøker
evt command+u tr0r jeg det var... saturation instillinger elns...
 

eightworx

Art Director
ja hadde det vært så lett helge... Hvis du skal ta vekk det hvite i photoshop ifra ett bilde... for.eks en modell med hvit bakgrunn skal settes inn i ett milijø..:

1. trykk på Channels

2. Velg den channelen som gir deg størst kontrast ifra det hvite

3. gå på image - calculation velg multiply og 100%, trykk ok
- nå skal det være enda større kontrast ifra det hvite..

4. jobb med levels (Comman\apple\ctrl + l) slik at det du vil ha klippet ut blir sort mens bakgrunnen blir hvit.

5. når du har gjort dette skriv inn 3px i feather avhengig av hvor stort bildet er, trykk Command\apple\ctrl + click på layeret.

6. nå skal alt det hvite være markert, trykk backspace eller delete (Bildet må være i en layer for å gjøre dette ikke stå som bakgrun)

7. nå skal det hvite rundt objektet være vekke.

Hvis du ikke klarer å få objektet helt svart og bakgrunnen helt hvit bruk Brush tool (B) for å tegne ut hvite områder som hårstråd\blanke områder på en topp etc.

Slik gjør fotografer det og det er kjempe fyfy og fortelle det egt. :p men krever mye trening for å få det pent til...
 

kongen

kongemedlem
Takk for svar :)

@Pong: Prøvde magisk viskelær (har norsk versjon) og resultatet ble bedre med contiguous (sammenhengende) men får fortsatt hvite flekker her og der (er mye hvitt rundt, inne i og i mellom overalt)

@Helge: Lekte litt med metning og endte opp med skikkelig crazy farger

@eightworx: Finner ikke calculation (pkt. 3), har du en hurtigknapp til dette? Jeg benytter CS2 norskversjon.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
hehe, jeg leste spm feil. Derfor svaret mitt var helt på trynet :p

Men alt som er hvit. Magic wand, marker fargen, velg select og select similar elns :p
 
Topp