Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fjerne "Powered by Wordpress"

kongen

kongemedlem
Hvordan kan man fjerne "Proudly powered by WordPress" på en normal måte uten å hacke filer?
 

to-ov

Medlem
Fjern denne fra footer.php:

PHP:
<?php bloginfo('name'); ?> is proudly powered by
		<a href="http://wordpress.org/">WordPress</a>

Footer.php kan du finne i themes mappa, eller gjennom Appearance->editor->footer.php (i sidebaren til høyre.)
 

kongen

kongemedlem
Er det ikke bare å åpne footer. php og ta bort linken da? Eller er det det du mener med "hacking"?

Ja, det var det jeg mener med "hacking". Bruker WP 3.0 med nye Twentyten theme og hvis det kommer en oppdatering på themet så ønsker jeg at "Powered by..." linjen skal fortsatt være borte. Det er ikke noe vanskelig å fjerne denne linjen på nytt ved en eventuell oppdatering av themet, men det er typiske slike småting man glemmer når det blir mange av dem.

Jeg gikk for denne løsningen nå, ved å fjerne linjen fra footer.php, for det ser ut til at det kanskje er den eneste løsningen ettersom det ligger fast i footer.php og ikke i en footer-widget.
 

picxx

Well-Known Member
Ja, det var det jeg mener med "hacking". Bruker WP 3.0 med nye Twentyten theme og hvis det kommer en oppdatering på themet så ønsker jeg at "Powered by..." linjen skal fortsatt være borte. Det er ikke noe vanskelig å fjerne denne linjen på nytt ved en eventuell oppdatering av themet, men det er typiske slike småting man glemmer når det blir mange av dem.

Jeg gikk for denne løsningen nå, ved å fjerne linjen fra footer.php, for det ser ut til at det kanskje er den eneste løsningen ettersom det ligger fast i footer.php og ikke i en footer-widget.

Skift navn paa mappa themesfilene ligger i, saa slipper du at themet blir oppgradert.
 

Hupsey

Medlem
Wordpress har mulighet for child themes nå.
Da kan du lage et child theme med forandringen du ønsker.
Fordelen med childthemes er at de gjør det du du er ute etter her.
Når du har gjort en forandring i child themet vil denne forandringen ikke bli overskrevet av en oppdatering. Oppdateringer skjer bare i "hoved themet"(2010 i dette tilfellet), og all kode du har lagt inn i child themet forblir slik som før...
 
Topp