Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flere sider i samme nisje = Google-slapp?

Folket ute på det store interwebz klarer visst ikke helt å bli enig om dette: Går det bra å ha flere sider i samme nisje og kanskje ta over de fire øverste plassene på førstesiden på Google, eller gjør det ikke det? Jeg ser ikke noen grunn til at det ikke skulle gå bra, men enkelte tror visst at Google er Gud, og at de faktisk kan se om disse to sidene er på samme hosting. Om de ser dette, vil det etter sigende komme en passende straff. Det er da altså hostinga som er det avgjørende her..

Er dette bare surr uten den minste rot i virkeligheten?
 

kongen

kongemedlem
Det var enkelt å ha flere plasseringer på første side tidligere ved søk på høytrafikk-søkeord, jeg hadde flere topplasseringer selv, men Google forbedrer og forbedrer algoritmene sine kontinuerlig og problemet mitt ble at alle mine plasseringer (forskjellige domener) pekte til samme aff.produkt. Google liker ikke at étt produkt tar opp flere plasseringer i SERP da dette ikke er brukervennlig for brukerne av Google.

Angående hosting så har det INGEN bedtydning. Google straffer deg ikke om du bruker Domeneshop på et domene og du/konkurrent bruker Domeneshop på et annet domene. Google straffer sjeldent, men premierer blant annet god og relevant tekst til spesifikke søkeord. Dessuten er jeg overbevist om at noen fysiske øyner ser på SERP på høtytrafikk-søkeord for å luke ut eventuelle søppel-spam-sider...
 
Topp