Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flerspråklig nettside?

clinton4

Medlem
Hola!

Holder i disse dager på med en internasjonal nettside og har på sikt planer om å oversette den til de mest besøkte språkene. I dag er den kun tilgjengelig på norsk og engelsk, men siden er funksjonell i alle land. Jeg lurer derfor på om jeg skal servere norsk eller engelsk språk til svenske og danske besøkende. Hva er deres mening rundt dette?
 

picxx

Well-Known Member
Om det ikke er 100% viktig å få alle språk 100% riktige kan du jo bruke WP og WordPress › Global Translator « WordPress Plugins for å oversette siden.
Du kan velge mellom flere translate tjenester. Selv bruker jeg google translate på noen sider, og er godt fornøyd. Siden blir indeksert på alle oversatte språk.
 

clinton4

Medlem
Det vil være umulig å bruke WP med denne typen side og jeg tror og ønsker at oversettelsene skal være 100% riktige. Men en super plugins foresten! Poeng til deg for den.
 
Regner med at du ikke kan alle språkene du ønsker å oversette til? Såvidt jeg vet finnes det ikke noen plugins/programmer som oversetter 100% riktig.. Er vel noe du må gjøre selv, eventuelt få andre til å gjøre.

CMS?
 

Geir E.

Medlem
Sist redigert:
Men han sa jo også at Wordpress plugins ikke ville funke på nettstedet sitt. Men uansett, man skal lete lenge etter dårligere oversettelse enn det man får av slike gratisplugins
 
Sist redigert av en moderator:

Geir E.

Medlem
Det beste er vel å oversette til mange språk fra engelsk.

Oj, har visst ikke lest posten godt nok. Så bare WP og oversetting :p
 

clinton4

Medlem
Jeg er ikke på leting etter en tjeneste eller plugin som kan oversette tekster, men om dere synes jeg bør servere engelsk eller norsk tekst til svenske og danske besøkende? Uansett, så være den WP pluginsen kjempe grei til andre prosjekter jeg har gående.
 
Siden du holder på med en internasjonal side, hadde jeg heller brukt Engelsk. Er en del enklere å oversette fra Engelsk > andre språk også, dersom du har planer om å bruke en plugin eller lignende når den tid kommer.
 

picxx

Well-Known Member
Ville nok brukt engelsk til dansker og svensker.
Ikke bare tror jeg dansker sliter veldig med å lese norsk, men du vil jo også få en side som retter seg mot et betydelig større publikum på engelsk.
Med tiden kan du sikkert oversette til mindre språk som dansk og svensk, men det er vel ikke noe man trenger å prioritere medmindre siden kun retter seg mot et skandinavisk publikum.
 
Topp