Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flytte domene fra blogspot (enom) til one.com

Kriztella

Medlem
Jeg har blogg på blogspot, og kjøpte domene der i fjor høst. Nå har jeg tenkt å flytte over til wordpress, og da må jeg ha domenet mitt gjennom feks one.com (som jeg har valgt).
For å flytte domenet, så må jeg beklrefte at det er jeg som faktisk eier det, og da trenger jeg auth-id (EPP-kode). Men den finner jeg ikke noen steder hos blogspot eller den siden jeg logger på for å se fakta om mitt domene.

Er det noen som vet hvor jeg finner den koden, slik at jeg får flyttet domenet mitt til one.com?

Samtidig lurer jeg på hvordan man flytter wordpressbloggen til domenet på one.com :)
 
Jeg vet ikke hvor koden ligger hos blogspot (den gangen jeg har var i behov av den, var den særdeles godt gjemt), men angående flytting av bloggen din er det så enkelt som å klikke "importer" på Wordpress-dashbordet, og alle bloggpostene dine flyttes over. Designet osv blir en annen sak, da.
 

Kriztella

Medlem
Ja, den saken har jeg klar, med eskportering og importering av bloggen. Designet er også klart. Det gjenstår bare å få flyttet domenet.

Først og fremst å få flyttet domenet fra blogspot til one. Og da trenger jeg den godt skjulte EPP-koden.

Etter det må jeg få domenet inn på WP-bloggen, noe jeg forsto slik at man måtte brukke mapping? Og skrive inn 3 koder et sted i one.com...?
 
Hm, nå er det mulig jeg ikke svarer på det du spør om eller er på jordet, men på mine WP-domener hos One (riktignok ikke flyttet), så innstallerte jeg bare WP på domenet med de innstillingene man får av One, i configure-filen. Veldig enkelt. Men det er kanskje noe annet du tenker på? Det har hvertfall ikke vært noen spesielle ekstra koder utover databasesettingene osv nevnt foran som jeg har måttet fylle inn noe sted.
 

Kriztella

Medlem
Okai, for når jeg går inn på WP og domener, så skriver jeg inn den adressen jeg skal ha, og får opp dette:

"Hvis du eier domenet følger du instruksjonene nedenfor for å gjøre det klart for bloggen din. Dersom du ikke eier det kan du prøve et annet navn for å se om noe annet er ledig. Hvis domenet er ledig kan du registrere det med en annen registrar og så lede det om til bloggen din.
Hvordan dette ordnes

Fjern eksisterende navneservere ved å bruke DNS-verktøyet fra domeneregistraren din og legg til dette:
NS1.WORDPRESS.COM
NS2.WORDPRESS.COM
NS3.WORDPRESS.COM"

Det er jo klart, ettersom jeg ikke har fått flyttet domenet dit enda, da det enda sitter fast hos blogspot.
Men når jeg har fått fikset den biten med blogspot, og fått domenet over til one.com - så er det vel disse tre kodene jeg må bruke?
 
inntil--> før

Det er fortsatt mulig jeg overser noe her, men det der tror jeg er ift om du vil begynne å bruke navnepekerne til One også før flyttingen er gjennomført.

Hvis du har alt klart av Wp-designet, og alle bloggposter osv er i boks, så ville jeg jo bare innstallert en fresh kopi av WP og importert alle innleggene? Da er det som sagt ingen koder eller spesielle ting man må gjøre utover å sette databaseinnstillinger osv i configure-filen. Når du har fått flyttet det, får du som sagt tilsendt disse innstillingene du skal bruke av One.

Hvis det er snakk om navnepekere osv fordi det er lenge til du får aktivert flyttingen, er de kodene aktuelle, men der kan nok noen andre svare bedre enn meg. :)
 

Travellingman

Nettgrunder
Okai, for når jeg går inn på WP og domener, så skriver jeg inn den adressen jeg skal ha, og får opp dette:

"Hvis du eier domenet følger du instruksjonene nedenfor for å gjøre det klart for bloggen din. Dersom du ikke eier det kan du prøve et annet navn for å se om noe annet er ledig. Hvis domenet er ledig kan du registrere det med en annen registrar og så lede det om til bloggen din.
Hvordan dette ordnes

Fjern eksisterende navneservere ved å bruke DNS-verktøyet fra domeneregistraren din og legg til dette:
NS1.WORDPRESS.COM
NS2.WORDPRESS.COM
NS3.WORDPRESS.COM"

Det er jo klart, ettersom jeg ikke har fått flyttet domenet dit enda, da det enda sitter fast hos blogspot.
Men når jeg har fått fikset den biten med blogspot, og fått domenet over til one.com - så er det vel disse tre kodene jeg må bruke?

Måtte lese første innlegg en gang til ;)

Slik jeg forstår det har du en blogspot som skal over til wordpress.com og så har du kjøpt domene med one.com?

Da må du logge deg inn på ditt kontrollpanel på one.com og forandre navnetjenerne der til de du har skrevet i innlegget jeg siterer, altså NS1, NS2 osv....
 

Kriztella

Medlem
Måtte lese første innlegg en gang til ;)

Slik jeg forstår det har du en blogspot som skal over til wordpress.com og så har du kjøpt domene med one.com?

Da må du logge deg inn på ditt kontrollpanel på one.com og forandre navnetjenerne der til de du har skrevet i innlegget jeg siterer, altså NS1, NS2 osv....
Ja, men jeg får ikke kjøpt hos one.com før jeg har verifisert at domenet faktisk er mitt. Og hovedproblemet mitt ligger der. Jeg må ha en auth-id (EPP-kode) hos blogspot, og legge inn hos one.com Den koden finner jeg ikke noen steder.
 

Bew

Medlem
Hmmm, står det noe i eposten du fikk da du betalte for domenet? (Skal være fra Google apps)
I følge The Real Blogger Status: Managing Your Custom Domain skal man ha fått en epost med login informasjon til Google apps når man bruker "buy a domain wizard". Herfra skal man videre kunne logge inn på domene administrasjon hos eNom...
Om du kommer deg inn i eNom sin domeneadmin er resten plankekjøring i allefall..

Dette stemmer med informasjon jeg fant hos Google support : How do I buy a custom domain through Blogger? - Blogger Help
 
Topp