Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flytte eksisterende side til ExpressionEngine

Ctech

Medlem
Hei,

Dette er et litt fremtidig prosjekt. Og jeg har muligens nevnt det tidligere, og har vel også vurdert å gjøre dette arbeidet selv.

Velkommen til Klinikk Alternativ Medisin Røa, Oslo har vokst sterkt i senere år, og vi ser nå snart at vi kunne tenke oss å oppdatere sidene. Slik at de blir enklere å redigere i backend, samt få inkludert en del nye ting på sidene som "del denne artikkelen" etc.

Vi ønsker også å inkludere en Wikipedia type side, som skal inneholde informasjon om alle terapitypene vi IKKE tilbyr, men som vi har alternative løsninger til. (Dette for å dra nye kunder/besøkende)

Vi ønsker også en side som skal inneholde informasjon om mat og ernæring. (Også dette for å dra nye kunder/besøkende)

I tillegg så vurderer klinikken å utvidet med allmennleger, og i den sammenheng tenker man at det kan være greit å separere sidene i hovedgrener; "alternativ medisin", "allmennlege", "evt en tredje gren". Hvor hver skal være like, men med f.eks en egen grunnfarge.

Har sett litt rundt på CMS løsninger, og ExpressionEngine ser veldig lovende ut.

Mitt spørsmål blir da, hva burde jeg estimere at dette vil koste om jeg hyrer noen av dere til å gjøre arbeidet?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
En stor fordel med eget cms er at det ikke er lett å hacke..
De store (og gode) cms får ofte målrettede angrep (også pga de er os) - egne cms er oftest unike og dermed svarer det seg vanligvis ikke å bruke tid på å utvikle og gjennomføre et angrep.
Nå vet jeg ikke om nettsider som kjører på ExpressionEngine noengang ble hacket, fant ikke noe i første omgang.

Aner ikke hvor mange timer dette tar - jeg kan ikke EE.
Det at EE ikke er like utbredt som f.eks. WordPress gjør jobben sikkert litt dyrere (mindre kompetanse). Noe med alt visstnok.
 

Ctech

Medlem
@Pong:

Så du anbefaler egentlig å beholdet et selvkreert CMS plattform?

Er det noen sider i Norge lignende rentacoder.com ?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg tror du har lagt en tråd under rett kategori. Virker som Norge's rentacoder på en måte.

Men jeg har ikke brukt tid på din henvendelse ettersom jeg tror at utifra beskrivelsen så vet du akkurat hva det er du vil ha, men det kommer ikke så godt fram hva det så er.
Jeg tipper at det er få som har erfaring med ee.

Hvis dere er fornøyd med det egenutviklede cms, så tenk et par ganger over hvorfor du vil bruke penger for å få alt ut og over til et annet.
 

Ctech

Medlem
Struktur forslag

Struktur:
- Hovedside
- Underhovedside - 3 temaer (Hudpleie, alternativ behandling, Hårpleie) - Samme design bare en egen farge * Se lengre ned
- Kontakt oss
- Bestill time
- Div statiskesider: FAQ, Jobb, Prisliste, Hva behandler vi, Annonser

* Under hver underhovedside:
1. Behandler profiler
2. Terapi profiler
3. Artikler (linket til en eller flere terapier)
4. Tilbakemeldinger (linket til behandler og en eller flere terapiformer)
5. Spørsmål (Kunder kan stille spørsmål, linket til behandler, terapiform)
6. Tilbud
7. Wikiside om terapier som vi ikke tilbyr (Lik i utseende som terapier)
8. Wikiside om mat (proteiner, frukt, fett, etc) (Lik i utseende som Terapier eller artikler) -
9. Wikiside om plager/problemer (ryggsmerter, feber, astma, allergi) (Lik i utseende som Terapier eller artikler)
- Alle Wikisidene skal linke til artikler, terapityper, behandlere, produkter (ekstern nettbutikk eller egen) etterom det passer seg med innholdet på siden.

Søk:
Viktig at sidene har en bra søke funksjon. Helst en med autocompleter, autosuggestion.. lik den på applestore. Som viser alternativer mens man skriver inn sitt søk, kategorisert etter seksjon på sidene etc.

Generelt:
Har ikke helt bestemt meg om strukturen jeg har satt opp er mest riktig mht. brukervennlighet, seo, og senere utvidelser.

F.eks om fremtiden skulle bringe inn tannleger og leger, så skal sidene gjerne lett kunne utvides til å inkludere egne underhovedsider for hver av disse kategoriene.
Strukturen på sidene er vi selvfølgelig åpen for å diskutere.

Sidene skal også legge opp for at vi kan ha annonser på sidene, evt reklamere for produkter i nettbutikken vår evt tredje parts nettbutikk.

Mål:
Vi ønsker å ha fokus på innholdet på siden. Tanken er at vi skal selge klinikken gjennom kvaliteten og innholdet på sidene. Besøkende skal komme til sidene våres for god informasjon om det meste.

Backend:
I backend skal det være et admin area, hvor admin skal kunne redigere sidene. Samt besvare spørsmål og bestillinger som kommer gjennom skjemaene på nettsidene.

Skal også være en grafisk fremstilling av antall spørsmål og bestillinger som har kommet pr uke. Og litt annen statistikk. Men dette har jeg allerede, så trenger mest sannsynlig ikke å bli gjort på nytt.

For noen måneder siden så lagde jeg noen utkast til hvordan sidene kan for eksempel se ut.

Hovedsiden --> Default Site Weblog
Artikler --> http://www.amedisin.no/a/index.php/amedisin/artikkel/
Behandler --> http://www.amedisin.no/a/index.php/amedisin/terapeut/
 
Sist redigert:
Topp