Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flytte fra VPS til CLOUD VPS

Tony J

Alle skal få
Jeg ønsker å flytte. Men jeg må gjøre dette manuelt. Er dette en vanskelig prosess? Og hvor lenge vil nettsiden være nede i forbindelse med dette?

Fordelen med CLOUD VPS er at at den aldri kræsjer og kan skaleres opp og ned etter behov, og man betaler kun for det man faktisk benytter. På vanlig VPS/Dedikert så betaler man for ressurser man enda ikke har bruk for.

Tony
 

Anders

Medlem
Det spørs jo veldig på hvor mange sider dette gjelder, og hvor store og komplekse de er. Nedetiden kan være 0 hvis du gjør dette riktig. Er bare å flytte over databasene, bruke rsync for filene og endre alle databasenavn, bruker og passord på alle sidene som kobler opp mot disse.

Jeg har nylig gjort dette selv, og kan gjøre dette for deg for en liten SUM. Send meg en PM (med informasjon om hva du har på servers osv.. antall sider, databaser og størrelse) så skal jeg gi deg et hyggelig prisoverslag.
 

Tony J

Alle skal få
Det spørs jo veldig på hvor mange sider dette gjelder, og hvor store og komplekse de er. Nedetiden kan være 0 hvis du gjør dette riktig. Er bare å flytte over databasene, bruke rsync for filene og endre alle databasenavn, bruker og passord på alle sidene som kobler opp mot disse.

Jeg har nylig gjort dette selv, og kan gjøre dette for deg for en liten SUM. Send meg en PM (med informasjon om hva du har på servers osv.. antall sider, databaser og størrelse) så skal jeg gi deg et hyggelig prisoverslag.

Det er snakk om en side av hardcore php, inkludert Facebook App + SSL sertifikat

Hvordan er rekkefølgen egentlig når man flytter over noe, hva er viktig å tenke på?

Ex:
1. Flytte databaser
2. Bruke rsync
3. osv

Tony
 

muffins

Medlem
Mulig litt off-topic men:

Lukter selv på å flytte over en del sider til "the cloud". Noen med tips til hvilke leverandører som er gode? Evt hvem man burde holde seg unna?

Finnes det noen leverandører som tilbyr dette via servere som står i Norge?
 

Tony J

Alle skal få
Mulig litt off-topic men:

Lukter selv på å flytte over en del sider til "the cloud". Noen med tips til hvilke leverandører som er gode? Evt hvem man burde holde seg unna?

Finnes det noen leverandører som tilbyr dette via servere som står i Norge?

Pro Isp :) Jeg kan varmt anbefale dem.

Tony
 

xdex

Medlem
ProISP sin cloud er ok, litt dyr men veldig greit at man enkelt kan få tak i cpanel lisens, etc.. Mange som ikke har dette, og det er litt kjedelig (dersom man bruker det) hvis ikke finnes det billigere løsninger, just google :) vil ikke anbefale eller nevne noen jeg ikke har erfaring med.
 

dkoder

Medlem
CloudVPS hos dem er fantastisk, god support også!
Hva er det som er så fantastisk. Prisen? Funksjonalitet? Sammenlignet med Webhotell?
Superlativer er fine men jeg er på jakt etter fakta. Ser at Host1 har en liknende tjeneste
(ELASTIC CLOUD). Hvordan stiller disse tilbudene seg opp mot hverandre? Vil noen fra Host1 gi en kommentar?
 

proisp

Medlem
Hva er det som er så fantastisk. Prisen? Funksjonalitet? Sammenlignet med Webhotell?
Superlativer er fine men jeg er på jakt etter fakta. Ser at Host1 har en liknende tjeneste
(ELASTIC CLOUD). Hvordan stiller disse tilbudene seg opp mot hverandre? Vil noen fra Host1 gi en kommentar?

Host1 kjører samme løsning som oss for deres skyløsning så forskjellen vil ligge i hardware/nettverksoppsett, pris og support :)
 
Topp