Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flyttet phpBB forum - Avatarer vises ikke

Sjefskoder

Sjefskoder
Jeg synes det er så lett å prøve å finne ut av ting uten noe kode ;)

Men, har du gitt mappen noen rettigheter?

Prøve å chmode mappen til 755.. Den mappen med avatare, se om det hjelper kanskje?

/S
 

Bjørnar

Gründer
det er ikke et rettighetsproblem tror jeg, det går fint an å laste opp avatar. men jeg mistenker at path'en er feil.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Fant noe om dette på supportforumet til phpbb da..:
There are two possibilities here, the first is you have not created the directory you specified as the storage location for avatars, ie. as specified in the Admin->General Configuration->Avatars section. If the directory does not exist uploadeable avatars are automatically disabled. You should create the required directory (ensuring it has global write access or other appropriate permissions to allow the webserver to write files to it).

The second possibility is that your provider has disabled file_upload support, possibly because of a recently found serious security issue with PHP before version 4.1.2. You should contact your provider and ask them if this is the case. It may be unrelated to the security issue and your provider has simply decided to disable such things in general. In either case I'm afraid there is not a lot you can do, there are still three other avatar settings left to choose from including uploading via a URL which will work fine

Og når jeg søkte litt rundt så var visst dette et problem for mange gitt.
Mange spørsmål om dette, men så godt som null svar..

Men, kanskje det jeg siterte kan hjelpe?

/S
 

Nutz

Med lem
De nye bildene er filnavnet "saltet", dersom du ser på lengde på filnavnene vil du se korte filnavn på de fra phpBB2.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
ahh.. trodde det gjaldt alle jeg da :p
 

Nutz

Med lem
Se om det er en fil som begynner med "4458_" der. (medlemsnummeret til ZakuraR..)
Dersom det eksisterer en fil som begynner med det, så har filene blitt konvertert/døpt om til nytt og "sikkert" filnavn, mens databasen ikke har blitt oppdatert, men har det gamle navnet "4458.png".

De har klistret på noe mer på filnavnet slik at det ikke var bare å laste ned profilbildet hvis man visste hva medlemsnummeret var..
 
Sist redigert:
Topp