Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forbedring av kode på eksisterende nettside

tøffeltass

New Member
Kort om prosjektet:
Dette er et lite prosjekt. Jeg betaler minimum 3000,- for jobben (må få faktura), og kan betale mer om du forbedrer eller legger til store ting. Dette er noe som må gjøres relativt raskt, aller helst i løpet av neste uke. Du må kunne HTML/CSS/JS/PHP, og aller helst være litt OCD i forhold til struktur på kode ;)

Jeg har (med begrensede kunnskaper) selv laget en landingsside for en tjeneste jeg jobber med, dette er en enkel onepage side med Bootstrap. Siden består av en navbar, nyhetsbrev og kontaktskjema. Det jeg ønsker er noen som kan gå over siden og fikse et par småting, og optimere/strukturere/rydde opp i kode, og eventuelt endre/legge til ting dersom man ser behov.

Jeg legger ikke ut siden her, men vil sende den over til den som eventuelt tar jobben.

Hva jeg ønsker spesifikt:
  • Navbar: Det er en liten bug som gjør at menyelementene forsvinner dersom man har scrollet ned på siden og refresher siden.
  • Accordion meny: Jeg vil gjerne at høyden på menyene automatisk skal justere seg basert på innholdet, men dersom jeg setter height til auto så fungerer ikke animasjonene på menyen lengre. Jeg ønsker også at den skal være responsiv (i bedre grad enn den er nå), slik at dersom man trykker på en meny på telefonen så skal den scrolle til menyen man trykket på.
  • Nyhetsbrev/Kontaktskjema: Dette består av individuelle PHP/JS filer, de fungerer som de skal, men jeg mistenker at koden kunne ha vært skrevet bedre.
  • HTML/CSS: Foreløpig er det slik at jeg må ha en egen CSS-fil som jeg kjører overrides basert på skjermstørrelse, men lurer på om det kanskje kunne ha vært mulig å definert størrelse på tekst/elementer basert på en skaleringsfaktor i forhold til skjermstørrelse? Jeg mistenker også at CSS koden er litt rotete og ustrukturert, har kanskje brukt klasser og IDer litt om hverandre.
  • Er det noe man kan gjøre i forhold til SEO? AdWords? Er det ting som kan gjøre bedre i forhold til responsivitet? Andre ting som kanskje bør endres eller legges til? Design som bør forbedres?

Jeg er litt OCD når det gjelder kode, og vil at den som eventuelt tar jobben vet hva han driver med, gjør ting på en "korrekt", hensiktsmessig, ryddig og strukturert måte. Jeg vil unngå "hack-løsninger" for å fikse småproblemene.

Så for å oppsummere, det er altså kun to problemer, resten av forespørselen går rett og slett bare på forbedring av nettsiden på generell basis. Jeg vet at det strengt tatt ikke er så stort poeng i å gjøre så mye ut av koden på et så lite prosjekt, men det er så mange forskjellige måter å gjøre ting på, så vil gjerne at noen som er kompetente kan gjøre det på "riktig måte".

 
Topp