Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forkjellige farger på contentområdet i WP..?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja.. Jeg aner ikke hva for en tittel jeg skal ha på denne tråden, men tenkte denne tittelen absolutt kunne være sånn noenlunde der den hører hjemme.!

Jeg har selv sett det i flere themes, og det jeg tenker på, må vel egentlig være hvordan jeg kan få det hele slik jeg har vist på bildet. Det jeg ønsker er rett og slett at annenhver bloggpost på fremsiden skal vises med 2, eller kanskje tre forkjellige bakgrunnsfarger.

Det jeg ikke vet, er hvordan jeg spesifiserer dette i indexfila til themet. Dette er jo forsåvidt brukt i forkjellige kommentarfelt på flere themes. Ja, til og med agurkposten benytter seg av denne løsningen i kommentarfeltene... (kan ikke bruke link.. hvorfor ikke?)

Hvordan kan jeg da bruke en slik løsning på rett og slett disse 10 bloggpostene som normalt blir vist på fremsiden av en blogg?

- Takker for svar :)
 

Vedlegg

  • apeloff123.jpg
    apeloff123.jpg
    14,8 KB · Sett: 9
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Det er mange måter å fikse dette på. Du kan hardkode det inn med query_posts funksjonen, bruke en plug-in som kan gi postene forskjellige farger etter kategori, dato, type, osv. Du kan bruke custom fields, osv.

Kjøp agurkpostens theme så skal jeg legge det inn for deg! hehe.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Om det finnes en plugin til dette vil jeg gifte meg med den.! (etter jeg har giftet meg med Wordpress da så klart. 2 koner er vel lov her i landet?)

Hehe, neida. Du forteller jo at dette er mulig og poste inn i query-funksjonen. Det jeg kan se for meg, uten at jeg kan php skikkelig må være noe slikt som at jeg starter med denne saken her...

PHP:
<?php if (have_posts()) : ?>
	<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
Her slenger jeg jo da inn tittel, premalink, content / exerpt og litt slikt prompegreier.
	<?php endwhile; ?>

Deretter kan jeg se for meg at dersom jeg gjør noe slikt som dette med denne "loopen," vil alle bloggposter i kategori 3 bli vist på måten jeg har angitt under...:

PHP:
<?php if (have_posts()) : ?>
	<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
Her slenger jeg jo da inn tittel, premalink, content / exerpt og litt slikt prompegreier.
<?php if (is_category('3') ): ?>
Her slenger jeg inn tittel og slikt, slik at måten jeg skriver det hele på her, vil gjøre slik at alle bloggposter i kategori 3 som nevnt inne i her liksom... 
<?php endif; ?>
	<?php endwhile; ?>


Er jeg helt på prompetur her nå? Jeg har ikke testet dette, så for alt jeg vet har jeg truffet spikeren så bra på hodet som bare mulig her.. ?

Eventuelt hva må endres?

- Syns det blir litt dumt og kjøpe malen til Agurkposten, kun for og hente ut 2-3 linjer med tekst, desverre :(
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Og løsningen jeg kom frem til var:

PHP:
<?php if (have_posts()) : ?>
	<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
		<?php if ( in_category('3') ) { ?>
Her skriver vi hvordan postene i kategori 3 skal bli...
		<?php } else { ?>
Mens slik vi skriver her vil alle de andre postene bli...
		<?php } ?>
	<?php endwhile; ?>

Kan jo hende noen kan dra nytte av det :)
 
Topp